.

Beantwoord

Waarom doet mijn vervangende simkaart het ook niet?


Vandaag als nieuwe klant mijn 2e (vervangende simkaart) ontvangen omdat de 1e ontvangen simkaart niet werkt.

Helaas werkt ook deze simkaart niet. De kaart geprobeerd in 3 verschillende telefoons (Alle 100% zonder sim lock vrij en werkend met sim van andere provider) 

Niet fijn als je zo moet beginnen als nieuwe klant.

Wat nu?

Kan ik mn contract annuleren?. Ik heb hier totaalgeen vertrouwen meer in.

icon

Beste antwoord door Bas 8 July 2021, 15:37

Bekijk originele reactie

16 reacties

Hoi @EVI44,

Misschien een overbodige vraag, maar is de simkaart wel geactiveerd? Heb je dit wel gedaan kun je op je MijnSimyo - instellingen - simkaart zien of je simkaart wel actief is. Indien niet dan dien je hem alsnog te activeren. 

 

Ja. Er staat vermeld: Je kan je simkaart gebruiken. Actief.

En heb wel 10x het simkaartnummer gecontroleerd. Dit komt echt overeen met het nummer op de simkaart.

 

 

Wat geeft je telefoon aan als je de simkaart er in hebt zitten en je detelefoon aanzet? Vraagt hij om een code en zo ja, welke?

Eerste keer werd pincode gevraagd. deze in menu uitgezet omdat ik dit lastig vind.

Vervolgens kan ik geen nummers bellen, alleen noodoproepen

Indien ik een andere sim in zelfde toestel plaats werkt alles prima.

Indien ik Simyo sim in diverse telefoons plaats is er geen netwerk waarmee verbonden word.

 

Het heeft dus 1x gewerkt tot je de pincode uit hebt gezet van de simkaart. Begrijp ik dat goed? Want dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Wat gebeurt er als je de pincode weer aanzet?

Misschien dat ook één van andere forum experts (=behulpzame klant) of een moderator (= Simyo medewerker) een idee heeft. Die zullen vanzelf reageren.

Het kan ook zijn dat de simkaart een reset nodig heeft op netwerk niveau. Dat kan alleen een moderator doen. 

Edit: Ik lees nieuwe klant. Is er sprake van een nieuw nummer of nummer behoud? Bij nieuw nummer, zijn je bundels wel actief? Kun je ook in je MijnSimyo zien. 

Nee, het heeft nooit gewerkt.

En het is een sim met onbeperkt bellen, en zonder internetbundel.

Het is een sim kaart voor mijn moeder, zij gebruikt geen internet op haar telefoon.

Bedankt voor je hulp.

Pincode weer aangezet, en de bij de nieuwe simkaart vermelde pin werkt naar behoren.

Echter er is geen verbinding met een netwerk, ook niet als ik de sim in 2 andere toestellen plaats.

Zij is een nieuwe klant met nummerbehoud.

Mijn simyo geeft aan : 

 

Dan lijkt het er op dat de koppeling jouw moeders nummer, simkaartnummer en daarna plaatsen op het netwerk er ergens iets niet helemaal goed werkt. Misschien dat morgen een moderator zal reageren anders maandag. 

Komt verwacht ik wel goed. @Ray heeft je al heel goed geholpen. 

@EVI44 

Mocht je dat nog niet gedaan hebben, zet internet in Nederland uit op MijnSimyo. Dit voorkomt dat er onbewust internet gebruikt kan worden tegen het dure tarief.

Reputatie 7
Badge +9

In welk model(len) toestel(len) heb je de simkaart geprobeerd?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi EVI44, 

Welkom op ons forum!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de tweede simkaart die je van ons ontvangt het ook niet doet. 

Je geeft aan dat je de simkaart in verschillende toestellen hebt getest. Kun je aangeven in welk type toestellen je onze simkaart geprobeerd hebt? 

Ik heb de simkaart in ieder geval een reset gegeven op het netwerk, hopelijk levert dat verbetering op. Zou je de simkaart nog eens in een toestel willen plaatsen om te kijken of hij nu wel werkt? En kun je aangeven wat de laatste vier cijfers van de simkaart zijn? Dan dubbelchecken we nog even aan onze kant of dat het juiste nummer is 😇

Hoor het graag van je!

Groetjes, 
Bas

Ongelofelijk maar waar.

Zojuist de 3e vervangende simkaart moeten bestellen.

Maandag werkte de 2e sim naar behoren.

Gisteren niet gebruikt.

Vandaag telefoon weer aangezet. en wat blijkt: Geblokkeerd voor zowel uitgaande als inkomende gesprekken.

Fijn om zo te starten :  Dat is dus eens en dan nooit meer.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi EVI44, 

Erg vervelend dat het allemaal nog niet werkt zoals het hoort! Maar we gaan dit zo snel mogelijk voor je oplossen 🤠

Zit de simkaart met nummer 0944 nu in het toestel? Zo ja, dan zou die het weer moeten doen als je het toestel even uit- en aan zet. Heb je de nieuwe simkaart ontvangen? Dan kun je deze ook activeren via Mijn Simyo en in gebruik nemen. 

Als je liever van het abonnement af wil, dan kun je ook nog je bestelling annuleren via deze link

Kun je ons laten weten of de (nieuwe) simkaart geen problemen meer heeft?

Groetjes,
Bas

Bedankt. Werkt inderdaad weer. 
we gaan afwachten voor hoelang. 

Reputatie 6
Badge +6

Ik ga ervan uit dat de simkaart het nu gewoon blijft doen! Mocht je onverhoopt toch weer ergens tegenaanlopen, dan staan we voor je klaar 😇

Reageer