Skip to main content
'Ik heb een nieuwe sim card van jullie ontvangen omdat ik nu een iphone 5 heb, hij past wel maar mijn telefoon blijft aangeven : geen simkaart. Ik heb hem wel geregistreerd vanochtend via mijn symio....'.
Simkaarten van Simyo werken alleen in simlock-vrije telefoons. Zit er soms een simlock op je iPhone 5?
Hoi Birte,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat je simkaart niet werkt! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik zie dat jij je simkaart netjes geactiveerd hebt via Mijn Simyo. Hij zou het gewoon moeten doen! Weet je zeker dat je 'm er goed in hebt gedaan? Dat kan nog wel eens lastig zijn met iPhones - het kan dan wel 's gebeuren dat het kaartje er andersom in zit. Wil je dit nog even controleren met behulp van dit plaatje.



Ik zal toch even een reset uitvoeren op je simkaart. Wil jij je toestel dan uitzetten en een kwartier later weer aanzetten? Hopelijk pakt 'ie hem dan wel!



Als ook dit niet werkt, raad ik je echt even aan om dit simkaartje in een ander toestel te proberen (en andersom) om te peilen waar het probleem zich precies bevindt. Ook kun je dan testen of je telefoon een simlock heeft, zoals Scotsman suggereert.



Laat je me weten of dit lukt?



@ Scotsman: Dankjewel voor je input!



Groetjes,

Jihane
Hoi Jihane,



Ik heb hem er goed ingedaan en na reset doet ie t nog niet. De simcard van mijn moeder doet het wel op mijn toestel dus ik heb geen simlock...
Die conclusie is alleen correct als je moeder ook bij Simyo zit.

Maar als je telefoon bijvoorbeeld een Telfort simlock heeft, en je moeder zit bij Telfort dan werkt jouw sim niet en die van je moeder wel.
Weet iemand dat hoe ik mijn iphone 5 simlock vrij kan maken?

Ik heb hem van iemand gekocht en weet niet wat de vorige aanbieder of provider was...
Als er een simlock op je telefoon zit, en de sim van je moeder doet het dan is de provider van je moeder het aanspreekpunt.
Weet iemand dat hoe ik mijn iphone 5 simlock vrij kan maken?

Ik heb hem van iemand gekocht en weet niet wat de vorige aanbieder of provider was...




Loop eens over een willekeurige markt en klop eens aan bij zo'n 'wazige' kraam.... Daar kunnen ze je sowieso voor weinig geld verder helpen.
Hoi Birte,



Oei, wat vervelend dat het nog steeds niet gelukt is! Welke provider heeft je moeder? Dat is een zeer grote hint naar bij welke provider jouw telefoon hoort. Ook kun je je simlock weghalen bij willekeurige winkels.



Hou je ons op de hoogte?



@ Wimj12 en RicoK: Bedankt voor de reacties!



Groetjes,

Jihane

Reageer