.

Beantwoord

Waarom doet mijn simkaart het niet?


Heb een samsung s5 mini gekocht. Mij simkaart uit de S3 geeft aan geen netwerk. Yoestel uit_aan, 10 minuten wachten , etc helpt. Kaart uit S 3 van mijn man doet het ook noet on de mini S5. lees dat er een dikkere sim kaart nodig is voo S5 mini. Kunt u me helpen?
icon

Beste antwoord door Angela 23 May 2016, 19:22

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marja S,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat onhandig dat jouw simkaart het niet doet in jouw nieuwe telefoon! Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt.

Het kan inderdaad zo zijn dat jouw telefoon een dikkere simkaart nodig heeft. Dit wil wel eens voorkomen met dit type telefoon helaas. Je kunt dit testen door te kijken of jouw simkaart redelijk los in jouw telefoon zit en of er bijvoorbeeld ruimte is om er een papiertje tussen te plaatsen. Ik wil je vragen om ook te testen of jouw simkaart het wel doet in de telefoon van jouw man.

Voor de zekerheid heb ik een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart. Dan weten we zeker dat we alles getest hebben. Ik werk nu niet vanuit een plek vanwaar ik een dikkere simkaart kan opsturen. Als jij mij antwoord kunt geven op bovenstaande, zal ik morgen een dikkere simkaart opsturen als dit nog nodig is :)

Groetjes,
Angela
Dag Angela,

Mijn simkaart werkt wel in de telefoon van mijn man. Zijn Simyo simkaart ook niet in mijn nieuwe toestel.
Het resetten heeft niet geholpen want ik heb nog steeds geen bereik.
Er zit wel wat meer ruimte bij de simkaart bij de S5 dan bij de s3 maar ik heb niet het idee dat het veel is
Ik kan er een klein stukje een papiertje tussen stekrn.

groetjes
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MarjaS,

Voor een simkaart houder is dit teveel speling 🙂. Ik doe daarom meteen een nieuwe simkaart voor je op de bus, die wel goed moet passen in jouw Samsung S5. Je ontvangt 'm binnen 2-3 werkdagen. Laat je me weten als je 'm hebt ontvangen?

Groetjes, Tiury
Hoi,

De SIM/kaart is gearriveerd.

groeten,

Marja
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marja S,

Fijn dat de simkaart binnen is! Ik hoop uiteraard dat deze netjes werkt . Mocht er onverhoopt toch iets niet goed gaan, laat het dan weten. We staan voor je klaar.

Groetjes,
Angela
Dag,

Helaas, als ik de telefoon aan doe is er nog steeds de melding geen netwerk. Bovendien staat op Mijn Simyo nog steeds het kaartnummer en pincode van mijn "oude" simkaart. Hoe kom ik aan de nieuwe pincode.

gr
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MarjaS,

Het is wel belangrijk om je pin en pukcode te hebben. Na het activeren van de nieuwe simkaart, krijg je de juiste pin en pukcode per e-mail. Als je deze codes intypt in de telefoon en hij wordt geaccepteerd, dan registreert de simkaart zich als het goed is automatisch op het netwerk.

Doet hij dit niet? Dan kun je onder Instellingen > Mobiele netwerken, handmatig naar het KPN netwerk zoeken 🙂.

Wil je me laten weten of mijn reactie je heeft geholpen?

Groetjes, Tiury
Dag,

Hoe kan il mijn simkaart activeren? ik vind alleen de optie vervangende simkaart aanvrsgen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marja S,

Dat is niet handig! Wil je mij via een privébericht het nieuwe simkaartnummer sturen? Deze kan ik helaas niet inzien omdat wij de simkaart met de hand gestuurd hebben. Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken. De optie komt dan naar voren. Ik zorg ervoor dat jouw simkaart zo snel mogelijk geactiveerd wordt.

Groetjes,
Angela
Badge
Ik heb ook eerder op een andere topic hierover gereageerd maar ik kande topic niet meer vinden.

Ik heb nog steeds dezelfde probleem. De telefoon is 2 keer ter reparatie opgestuurd, Zij zeggen dat het aan de simkaart ligt. De dikke simkaart heb ik al erin. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Samsung zegt dat de telefoon in orde is. Als ik ga zoeken is deze probleem een combinatie van Samsing en Simyo simkaarten. Graag een oplossing voor mij zoeken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi G.s.

Wat vervelend dat het probleem in jouw geval nog steeds niet opgelost is!

Ik zie dat we jou in het vorig topic hebben gevraagd om je simkaart te testen in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Helaas heb je hier verder geen antwoord meer op gegeven. Op het moment dat jouw simkaart prima werkt in een andere telefoon, kan het eigenlijk al niet aan de simkaart liggen. Je hebt ook al een dikkere simkaart ontvangen. Dit zou het probleem tussen bepaalde Samsung modellen en onze simkaarten moeten oplossen.

Houd je mij op de hoogte?

Groetjes,
Angela

Reageer