Skip to main content

.

Beste Simyo,



Mijn vervangende simkaart heeft geen bereik in mijn Alcatel One Touch Idol 3 5.5, maar wel in mijn oude HTC.

Verder heb ik een simkaart van iemand anders in mijn Alcatel gedaan, en die werkte wel gewoon.

Ik heb de netwerkinstellingen op mijn Alcatel opnieuw ingesteld, maar zonder resultaat.

Ook herkent de Alcatel wel dat er een simkaart in zit, aangezien hij wel om de pincode van de simkaart vraagt.



Hebben jullie nog ideeën wat ik kan doen?



Met vriendelijke groet,



Marleen
ik heb exact hetzelfde.

Nieuwe simkaart ontvangen (mijn eerste overigens van Simonly). Nu in verschillende toestellen geprobeerd, maar overal geeft het betreffende toestel: No service of Geen Service



Hoe krijg ik bereik? Moet ik nog iets activeren of is de simkaart defect?



In mijn simyo wordt het volgende aangegeven:

" Simkaartstatus

Actief



Je kunt je simkaart gebruiken."
Opgelost. Inmiddels ben ik in Eindhoven aangekomen en heb het opnieuw geprobeerd. Nu heb ik ook bereik met mijn Alcatel!
ik heb exact hetzelfde.

Nieuwe simkaart ontvangen (mijn eerste overigens van Simonly). Nu in verschillende toestellen geprobeerd, maar overal geeft het betreffende toestel: No service of Geen Service



Hoe krijg ik bereik? Moet ik nog iets activeren of is de simkaart defect?



In mijn simyo wordt het volgende aangegeven:

" Simkaartstatus

Actief



Je kunt je simkaart gebruiken."




Beste Simyo,

mijn kaart werkt nog altijd niet. Enige oplossing hiervoor?
Hi MHillen en Ikbeneennieuwegebruiker,



Ik wil jullie beiden verwelkomen op het Simyo Forum!



MHillen, wat vervelend dat je eerst geen bereik had 😞 Gelukkig is dat intussen opgelost! Werkt het ook als je thuis bent? Ik zie namelijk dat je postcodegebied wel wat verwijderd is van Eindhoven, en het is niet de bedoeling dat je simkaart alleen werkt als je zo ver weg bent. Hou je mij op de hoogte daarvan?



Ikbeneennieuwegebruiker, ook voor jou is het ontzettend onhandig dat je simkaart niet werkt! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en meteen een reset uitgevoerd op je simkaart. Daarmee heb ik de instellingen op netwerkniveau voor je vernieuwd. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?



Ik zie ook dat de dekking in jouw postcodegebied prima hoort te zijn. Wil je me nog even laten weten of andere simkaarten wél werken in jouw telefoon? En wordt er om een pincode gevraagd zodra je je Simyo simkaart in een mobieltje plaatst? Of gebeurt dat ook niet?



Hou je me op de hoogte? Als het zo doorgaat, dan neem ik contact op met de netwerkspecialisten voor je. Dan gaan we dit uitpluizen.



Groetjes,

Jihane
Hoi Jihane,



Ik heb helaas nog steeds problemen met de sim. Ook in Eindhoven werkt hij de ene keer wel en de andere keer niet. Soms heb ik helemaal geen bereik, en soms een beetje maar dan werkt het geluid niet goed. Toevallig ook gister met iemand getest en toen werkte het bellen wel, alleen twee uur later wilde ik mijn telefoon gebruiken en toen had ik weer helemaal geen bereik.



Groetjes,



Marleen
Dank voor de reactie.

Werkt nog altijd niet, andere sim kaart werkt wel.

Er zit inmiddels door het wisselen een krasje op de simkaart oo het chip gedeelte, kan dat ermee te maken hebben?



Er wordt gevraagd om een pincode elke keer om simkaart te unlocken, dus dat gedeelte werkt wel
Hoi MHillen,



Wat jammer dat het toch niet opgelost blijkt te zijn! Ik heb jouw simkaart een reset gegeven. Hiermee maakt je simkaart een nieuwe verbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk werkt hij daarna wel weer goed. Hou je ons hiervan op de hoogte?



@ikbeneennnieuwegebruiker, Wat jammer dat de reset bij jou niet geholpen lijkt te hebben! Ik zie dat er inmiddels wel wat verbruik heeft plaatsgevonden. Betekent dit dat de problemen nu zijn opgelost?



Groetjes,

Samantha
Hoi Samantha,



Ik heb het gedaan. Maar helaas, op dit moment geeft hij weer aan geen bereik te hebben.



Groetjes,

Marleen
Hoi MHillen,



Wat jammer dat ook de reset niets uitgehaald heeft 😞 Omdat een andere simkaart wel werkt in jouw telefoon en onze simkaart ook in een andere telefoon, lijkt het te liggen aan de combinatie van onze simkaart en jouw toestel. Heel apart wel! Ik heb je een nieuwe simkaart opgestuurd. Omdat jouw simkaart erg nieuw is, zou het gek zijn als jij hier kosten voor moet betalen. Om die reden heb ik de simkaart zonder kosten naar je toegestuurd 🙂 Ik durf niet direct te garanderen dat dit de oplossing is, maar zo weten we zeker dat de simkaart helemaal goed is.



Binnen 3 werkdagen zal hij bij je op de mat vallen samen met de instructies om hem te activeren. Houd je ons op de hoogte?



Groetjes,

Angela

Reageer