Skip to main content
Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon en wil ook hiermee graag betalen via NFC (met de Rabo Wallet). Dit werkte op mijn oude toestel (HTC One M7) vlekkeloos, maar op mijn nieuwe telefoon (Lenovo P2) lukt het niet dezelfde simkaart te valideren. Ik heb hem in sim-slot 2 gedaan (in slot 1 deed hij het helemaal niet), maar nu loopt de NFC Manager nog steeds stuk op het onderdeel "NFC Manager valideren en aanmelden". Vervolgens geeft hij de volgende melding:



"Door een technisch probleem kunnen we de installatie van de NFC Manager helaas niet voltooien. Probeer het later nog een keer. Blijft dit probleem optreden, neem dan contact op met uw mobiele aanbieder."



Ook nu ik het "later nog een keer" probeer werkt het niet. Werkt de simkaart maar met één toestel en moet ik daarna een nieuwe kaart hebben? Of is er iets anders aan de hand?



Edit: het is me, ondanks de genoemde foutmelding, wel gelukt de Rabo Wallet te registreren/activeren. Nu dus alleen nog even naar de winkel om te checken of ik ook echt kan pinnen.
De betaalautomaat herkent wel mijn pas maar geeft aan dat betalen niet kan: gebruik chip, magneetstrip of andere kaart wordt aangegeven op de display.
Hoi Herjan,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat stom dat het niet lukt om succesvol te betalen met je NFC simkaart! Een NFC simkaart hoort in meerdere toestellen gewoon te kunnen werken, dus dat zal niet het probleem moeten zijn. Het is goed om te zien dat het uiteindelijk lukte om de Rabo Wallet ingesteld te krijgen, maar zolang je daar niet mee kunt betalen, schiet je er niet veel mee op.



Heb je alle Rabo Wallet instellingen hetzelfde als hoe je ze had op je laatste telefoon? Is het een idee om contact op te nemen met de Rabobank? Wellicht hebben zij nog een leuk trucje 🙂



Als het helemaal niet gaat, dan stuur ik je met alle liefde een gratis, vervangende simkaart met NFC toe! Dan kunnen we het daarmee nogmaals proberen.



Hou je me op de hoogte?



Groetjes,

Jihane
https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/contactloos-betalen/rabo-wallet/

Kijk eens of het toestel genoemd wordt waarbij rabo wallet werkt.



Succes !
Hoi Friesian,



Dat is een goede tip! Heel erg bedankt hiervoor :)



Groetjes,

Samantha
Onderstaande toestellen zijn geschikt voor Rabo wallet. Werkt het ondanks dat je telefoon hier niet tussen staat heb je geluk maar kan de Rabobank je niks garanderen.





• HTC One M9

• HTC One M8

• HTC One Mini2

• HTC 10

• LG L70

• LG G2

• LG G3

• LG G4

• LG G5

• Samsung S4 Mini

• Samsung S4

• Samsung S4 Value Edition

• Samsung A5

• Samsung S5 Mini

• Samsung Galaxy Alpha

• Samsung S5

• Samsung S5 Plus

• Samsung S6

• Samsung S6 Edge

• Samsung S6 Edge plus

• Samsung S7

• Samsung S7 Edge



https://www.rabobank.nl/images/rabo-wallet-overzicht-geschikte-telefoons_29842755.pdf







De Lenovo P2 werkt dus niet bij de Rabo wallet app.



Bij de ABN wallet app werkt ie overigens wel..
Helaas helaas, daar staat hij inderdaad niet tussen 😞 Mijn vorige toestel ook niet, maar die werkte bij toeval wel. Afwachten tot de lijst wordt uitgebreid dan maar...



Dank voor de reacties!
Hi Herjan,



Wow, wat een fantastische lijst die Ray daar tevoorschijn toverde. Heel jammer dat jouw toestel er niet tussen staat 😞 Ik hoop inderdaad ook op snelle uitbreiding. Ik ben bang dat je het in de tussentijd met een pinpas moet doen.



Laat je het weten als je toch nog andere vragen hebt? :)



Groetjes,

Jihane

Reageer