Skip to main content
Vraag

Waarom doet m’n simkaart ’t niet in nieuwe telefoon (iPhone 13)?

  • November 16, 2022
  • 6 reacties
  • 799 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik kocht een iPhone 13 en deed m’n simkaart van vorige telefoon in deze smartphone.

Maar dat doet ’t niet. Ik krijg melding: Geen simkaart geïnstalleerd.

Kan iemand advies geven?

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

6 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • November 16, 2022

Het meest voor de hand liggende lijkt me dat de Simkaart achterstevoren of ondersteboven zit. Of zoiets.

Daarna komt de optie dat de Simkaart kapot is geraakt tijdens het overzetten. Dat zou je kunnen testen
door hem weer in je oude toestel te zetten.

Daarna denk ik pas aan kapotte iPhone.


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • November 16, 2022

Hoi @Schrijfertje,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je simkaart niet werkt in je nieuwe toestel! Heb je al gecontroleerd of de opties van @wimj12 (bedankt voor je reactie!) misschien de oorzaak zouden kunnen zijn? 

Ook vind ik de melding sterk lijken op de melding '’simkaart niet geregistreerd''. Om deze foutmelding op te heven dien ik namelijk een reset uit te voeren op je simkaart en zou je simkaart weer moeten werken. Kan je nogmaals voor mij controleren of je inderdaad '’geregistreerd'’ ziet staan in plaats van '’geïnstalleerd'’? Zo ja, dan mag je mij een privébericht sturen met jouw volledige naam, geboortedatum, postcode+huisnummer en e-mailadres. Dan voer ik graag de reset voor je uit.

Groetjes,
Amy


Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • November 16, 2022

Hoi @Schrijfertje,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je simkaart niet werkt in je nieuwe toestel! Heb je al gecontroleerd of de opties van @wimj12 (bedankt voor je reactie!) misschien de oorzaak zouden kunnen zijn? 

Ook vind ik de melding sterk lijken op de melding '’simkaart niet geregistreerd''. Om deze foutmelding op te heven dien ik namelijk een reset uit te voeren op je simkaart en zou je simkaart weer moeten werken. Kan je nogmaals voor mij controleren of je inderdaad '’geregistreerd'’ ziet staan in plaats van '’geïnstalleerd'’? Zo ja, dan mag je mij een privébericht sturen met jouw volledige naam, geboortedatum, postcode+huisnummer en e-mailadres. Dan voer ik graag de reset voor je uit.

Groetjes,
Amy

Er staat de melding: Geen simkaart geïnstalleerd.

Intussen bestelde ik bij Simyo een nieuwe simkaart, want ik dacht dat ik bij 't overzetten van de kaart

die misschien wel beschadigde.

Ik wil je wel een privébericht sturen met al die gegevens,

of zal ik wachten op die nieuwe kaart?


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • November 17, 2022

Hoi @Schrijfertje,

Bedankt voor je reactie. Dat is dan inderdaad een andere melding maar we kunnen alsnog een reset uitproberen! Ik heb zojuist gereageerd op je privé bericht 😊.

Groetjes,
Amy


Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • November 19, 2022

Intussen ontving ik nieuwe simkaart en m'n smartphone doet 't!


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • November 21, 2022

Hoi @Schrijfertje,

Bedankt voor je reactie. Wat goed om te lezen dat je nieuwe simkaart het probleem heeft opgelost 😊.

Wij wensen je verder een prettige dag!

Groetjes,
Roeqajja