.

Vraag

Waarom blijft de eSIM op ''activating'' staan?

  • 1 April 2023
  • 3 reacties
  • 54 Bekeken

Ik heb mijn gegevens van mijn prepaid esim ontvangen. Ik heb de esim geinstaleerd maar de status is nog steeds ‘activating’. Ik kan dede esim niet aanzetten.

Kunt u nagaan waarom de esim vast zit op ‘activating’

Hartelijk Dank!

Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @JosephinaB,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact met ons opneemt! Heb je na het installeren van de eSIM ook het toestel opnieuw opgestart? Zo kan de eSIM verbinden met het netwerk. Ook is het belangrijk dat er tijdens de installatie geen fysieke simkaart in het toestel aanwezig is, dit kan namelijk de installatie verstoren. 

Ik heb meteen even een reset uitgevoerd op je eSIM zodat enige blokkades worden opgeheven en zich opnieuw kan aanmelden op het netwerk. Je mag het toestel voor 10 minuten uitschakelen zodat de reset kan voltooien 😊.

Ik hoor graag of het hierna werkt!

Groetjes,
Amy

Geachte heer/mevrouw,

 

Ik zit al weken met een vergelijkbaar probleem. Ook mijn derde Esim krijg ik niet geactiveerd in het buitenland (Ecuador)

Ik heb zojuist binnen het bereik van een erkend Simyo netwerk opnieuw een esim gecreeerd en mijn oude esim verwijderd.

Ik heb mijn lokale normale sim verwijderd en ik heb mijn telefoon een tijd uitgeschakeld en ook na elke wijziging opnieuw uit en aan gezet. Data roaming staat aan op de esim en ook mijn Simyo instellingen staan ingesteld op roaming en bellen in het buitenland zodat ik iig een SMS kan ontvangen. Ik heb ook verschillende netwerken handmatig geprobeerd maar op geen van de netwerken krijg ik de sim geactiveerd.

 

Ik gebruik een Iphone 15 pro en heb via telefoon en Whatsapp al zeker 10 keer contact met jullie opgenomen maar een oplossing is niet in zicht. Ondertussen kan ik niet inloggen bij instellingen als banken.. dus gaarne met spoed een oplossing die werkt.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Wouter Ecuador,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat het niet lukt om je eSIM te activeren!

Ik zie inderdaad dat je momenteel contact hebt via Whatsapp. Ik wil je aanraden om het contact via één van onze kanalen te behouden om verwarring te voorkomen. Mijn collega's kunnen je verder helpen via Whatsapp, maar wij kunnen je eventueel ook helpen op het Forum. Ik hoor graag van je via welk kanaal je geholpen wilt worden. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer