Skip to main content
Onlangs heb ik de iPhone 6 in gebruik genomen. Na een paar dagen werd ik erop geattendeerd dat ik telefonisch niet altijd bereik baar ben. De beller krijgt dan te horen dat het mobiele nummer niet bereikbaar is. Zelf krijg ik een melding dat ik een oproep heb gemist.

Ook komt het voor dat de telefoon wel over gaat, maar dat ik en de beller beide niets horen.

Deze klachten komen overigens niet altijd voor het gaat ook regelmatig wel goed.

Op basis van ervaringen op het internet van andere gebruikers, heb ik de telefoon opnieuw geïnstalleerd, echter zonder effect. De klachten blijven.

Is dit een bekend probleem? Zo ja, wat kan ik er aan doen?
Hoi Gup,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat jammer dat je niet altijd even goed bereikbaar bent op je nieuwe telefoon. Ik zie dat je al sinds 2013 klant bent bij ons 🙂 Heb je dit probleem pas sinds je je nieuwe iPhone gebruikt, of was het daarvoor ook al? Ik heb voor de zekerheid een reset uitgevoerd op je simkaart, wat inhoudt dat ik de instellingen opnieuw heb aangemeld op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?



Ook wil ik met jou controleren of je Niet Storen-optie aanstaat op je mobiel. Natuurlijk ben je op sommige momenten wel bereikbaar, maar het zou kunnen dat er tijden gekoppeld zijn aan deze functie. De Niet Storen-functie is er om te zorgen dat berichten tijdens bepaalde momenten worden stilgehouden. Je kunt dit controleren door op je telefoon te gaan naar Instellingen > Niet Storen. Staat het schakeltje op groen of grijs? Groen betekent dat het aanstaat, terwijl grijs/wit juist betekent dat het uitstaat. Wat staat hier?



Ook wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te plaatsen en andersom. Merk je dan nog steeds dat deze problemen opspelen?



Kun je zelf nog wel altijd bellen, trouwens? Of merk je dat dat soms ook niet lukt?



Groetjes,

Jihane
Hi Jihane, Dank voor je reactie. De niet-storen opties had ik al gecontroleerd. Die staan allemaal uit; geen halve maantjes in het scherm. Bellen lukt wel altijd. Het probleem deed zich niet voor in mijn vorige Android telefoon.

Ik ga de telefoon uitzetten en opnieuw proberen. Ik houd je op de hoogte.
Hoi Gup,



Aha, dan is het in ieder geval niet de niet-storen functie geweest. Gaat het beter na de reset?



Groetjes,

Samantha
Hi Samantha, ik ben nu even in het buitenland en kan het nu niet controleren. Zodravik terug ben ga ik het weer proberen en laat ik het weten.

Grt Gup
Hoi Gup,



Dat is goed. Hoor het graag van je! :$



Groetjes,

Asma

Reageer