Skip to main content

.

Beste Simyo, sinds 1 februari heb ik een prepaid simkaart, waar ik tot gisteren mee kon bellen en smsen. Nu staat er echter steeds "niet aangemeld bij netwerk". Zou dit komen doordat ik sinds gisteren in Italië ben? Ik heb al geprobeerd de telefoon 10 minuten uit en aan te zetten, maar dit hielp niet.



Met vriendelijke groet,

Tessa
Hoi tessacanoy,



Welkom op 't forum.



Wat vervelend dat je opeens geen netwerk hebt. Dit kan heel goed komen doordat je in Italië bent. Je zult even het bellen in/naar het buitenland aan moeten zetten op je Mijn Simyo. Doe daarna even een kwartiertje je toestel uit, en dan zal het allemaal moeten werken!



Laat je het me weten of het nu werkt?



Groetjes,

Casparf
Beste Caspar,

Deze knop stond inderdaad uit en heb ik aangezet. Maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem na het een kwartier uit te hebben gezet, helaas.

Groeten tessa
Hoi tessacanoy,



Top dat je de buitenland optie hebt aangezet. Probeer eens handmatig een ander netwerk te selecteren. Dit doe je in je telefoon bij instellingen > mobiele netwerken. Je kan elk netwerk proberen die je ziet. Lukt het zo wel?



Groetjes,

Caspar
Beste Caspar,



Dit heb ik al meerdere keren geprobeerd. Misschien zou het helpen om de sim kaart te resetten?



Met vriendelijke groet,

Tessa Canoy
Beste Simyo,



Zouden jullie dit nu kunnen oplossen? Dit is nu al de 5de dag dat ik niet kan bellen of smsen.



Met vriendelijke groet,

Tessa Canoy
Hoi tessacanoy,



Ik vind het enorm vervelend dat je nog steeds niet kunt bellen in het buitenland! Kan mij heel goed voorstellen dat dit niet fijn voor je is. :(



Om uit te zoeken wat er precies aan de hand is, heb ik je aansluiting erbij gepakt. Ik zie dat de optie 'Bellen in en naar het buitenland' al aanstaat. Om ervoor te zorgen dat jij je simkaart zo snel mogelijk kunt gebruiken in het buitenland, heb ik deze instelling en je simkaart voor je gereset.



Ik zou je graag willen vragen om je telefoon een ogenblik uit en aan te zetten. Op deze manier registreert je simkaart zich namelijk met de juiste instellingen op het netwerk. Werkt je simkaart nog steeds niet? Contoleer dan of de optie '(data)roaming' aanstaat op je telefoon. Deze optie vind je op je telefoon vaak bij Instellingen > Mobiel netwerk.



Als jij je simkaart hierna nog steeds niet kunt gebruiken, dan kun je proberen via je telefoon handmatig naar een netwerk te zoeken.



Laat je mij weten of het lukt op deze manier?



Groetjes,

Asma
Beste Asma,



Ik heb dit allemaal geprobeerd, maar helaas werkt het nog steeds niet...en ook handmatig kan ik geen netwerken vinden.



Groeten,

Tessa
Beste Simyo,



Kunnen jullie dit nog oplossen? Zo niet dan zal ik toch echt een nieuwe (Italiaanse) simkaart willen hebben.



Groeten,

Tessa
Hoi Tessacanoy,



Dat je graag zo snel mogelijk een oplossing wilt, kan ik begrijpen. We doen ons best om zo snel mogelijk te reageren op jouw nieuwe informatie. Ons streven is om je binnen 1 werkdag van een reactie te voorzien.



Ik snap dat je alle stappen al eens doorlopen hebt, maar Asma heeft deze keer een reset uitgevoerd op jouw simkaart en de buitenlandoptie. Het is hiervoor wel nodig om je telefoon opnieuw op te starten. Omdat het zoeken naar netwerken ook geen oplossing geeft, wil ik je vragen jouw simkaart eens te testen in een andere telefoon. Dit kan wat moeilijker zijn omdat je natuurlijk in het buitenland bent, maar het zou ons een duidelijker beeld geven van het probleem. Het zou helemaal mooi zijn als je ook een andere simkaart in jouw telefoon kunt proberen.



Verder ben ik benieuwd naar het type telefoon wat je hebt. Wie weet kan ik je nog naar een andere instelling wijzen. Sorry dat ik niet direct een oplossing voor je heb. Houd je mij weer op de hoogte?



Groetjes,

Angela
Beste Simyo,



Ik heb geprobeerd de simkaart in een andere telefoon (een iPhone) te testen, maar dat werkte ook niet. Een andere .simkaart in mijn telefoon werkt wel (mijn vorige simkaart).



Mijn type telefoon is Samsung Galaxy A3 2016. Ik hoop dat er snel een oplossing is.



Groeten;

Tessa
Hoi tessacanoy,



Jeetje zeg, wat vervelend. Ik heb gelijk onze netwerkspecialisten gebeld en gevraagd of zij het antwoord weten. Ze gaan het voor je uitzoeken. Zodra ik hier iets van terug hoor, laat ik het je uiteraard direct weten. Wel super vervelend voor je zeg. Ik hoop dat je nog even geduld hebt...



Groetjes,

Caspar
Beste Simyo,



Na 2.5 week niet te kunnen bellen, smsen of roamen, ben ik genoodzaakt geweest om hier zelf een nieuwe (italiaanse) simkaart aan te schaffen, aangezien ik bereikbaar moet zijn en hier nog minstens een maand blijf. Ik zou het niet onredelijk vinden als jullie deze nieuwe simkaart (van 10 euro) zouden betalen.



Met vriendelijke groet,

Tessa Canoy
Hoi tessacanoy,



Ik kan helaas de kosten niet vergoeden, maar we gaan zeker kijken of we wat voor je kunnen doen!



Toch ben ik eerst nog wel benieuwd welke simkaart je gebruikt. Je zei dat je oude simkaart wel werkte. Was dit ook een Simyo simkaart? Ik ben benieuwd wat de laatste drie nummers zijn van de simkaart die het niet doet, en ook de laatste drie cijfers van de simkaart die het wel doet.



Groetjes,

Caspar

Reageer