Toevallig zag ik ergens bij installatie van de eSim een schermpje met het cijfer 0. (1X een nul).
Mogelijk had dat te maken met de pin code, want nadat ik de Tablet compleet uit- en weer inschakelde bleef deze staan op de pincode invulling voor de sim. De pincode van de vroegere fysieke sim werkte natuurlijk niet meer. 1x een nul invullen kon niet, want het minimum cijfers is 4.
(NOG MAAR 3 POGINGEN WAREN OVER).
Toen eens 4x een nul geprobeerd, en gelukkig, ik kon verder naar het bureaublad.
Nu nog uitzoeken hoe ik die pin kan wijzigen, zoals ik vroeger deed met de gewone simkaart!
Het zou toch beter zijn als die pin van 4 nullen (standaard-resetcode blijkbaar) in Mijn Simyo bij de instellingen stond. Gelukkig herinnerde ik mij die ene 0, maar anderen zouden er niet meer in kunnen.
Hoi @Hans113,
Bedankt voor je bericht. Wat goed dat je de eSIM hebt kunnen installeren op je tablet! Ik wist helemaal niet dat dit kon.
Fijn om te horen dat je de pincode hebt kunnen vinden. Mocht ik verder nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik het graag.
Groetjes,
Roeqajja
JA, dat bleek simpel een standaardcode/resetcode (4x een cijfer 0) te zijn. Bij toeval vond ik dat uit.
Het zou prettig zijn als dat aan nieuwe klanten werd bekend gemaakt, of tenminste in de instellingen zou zijn terug te vinden.
De instructies aan het personeel zou kunnen worden aangepast, en die informatie behoort ook in het script dat elke telefoon-medewerker naloopt om klanten te helpen.
Hoi @Hans113,
Bedankt voor je reactie. Bij de eSIM wordt eigenlijk nooit een pincode gegeven omdat hier op een mobiele telefoon ook niet naar gevraagd wordt. Vandaar dat deze niet in Mijn Simyo staat. Voor nu weten wij niet of dit bij een tablet anders is. Mocht je de pincode willen veranderen dan kan je dat eventueel doen via de instellingen van het tablet zelf, dit kan niet via Simyo.
Groetjes,
Amy
@Amy
Het wijzigen van de pin had ik al opgelost. Simyo moet evenwel de nodige informatie aanpassen op de site voor degenen, zoals ik, die na de eerste herstart niet meer verder kunnen zonder pincode. Men gaat dan of bellen naar Simyo, of zoeken naar info bij Simyo. Uw personeel zou het volgende moeten weten, of moeten kunnen vinden in het script dat dient als naslagwerk voor hulp aan klanten:
"https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim-downloaden-en-instellen.htm
Hoe stel ik een pincode in voor e-sim?
Je kunt je e-sim beveiligen met een pincode. De standaard pincode na activatie van e-sim is 0000.
Let op: hoe je de pincode precies instelt, kan per Android telefoon verschillen.
Je kunt je pincode voor e-sim ook wijzigen:
1.Ga naar Instellingen en open Mobiel netwerk
2. Selecteer bij Mobiele abonnementen je e-sim abonnement
3. Tik op ‘wijzig pincode’
4. Voer je ‘huidige pincode’ in en klik op gereed
5. Voer je ‘nieuwe pincode’ in en klik op gereed
6. Voer nogmaals je ‘nieuwe pincode’ in
7. Klik op gereed
Hoi @Roeqajja,
Bedankt voor het meedenken! Ik zal dit voorleggen bij de juiste afdeling .
Groetjes,
Amy