.

Beantwoord

Waar kan ik de pincode van de eSIM vinden?

  • 29 December 2023
  • 6 reacties
  • 212 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb vanmiddag op mijn Tablet Samsung Tab9 FE 5G (SM-X516B) een eSim van Simyo geinstalleerd.

Volgens Odido en Simyo eSim bestelpagina zou dit model niet kunnen werken. OOK telefonisch zegden ze dat het niet zou kunnen. ONZIN. Nadat ik de bestelling toch liet doorgaan op een ander Samsung type ging alles vlot door, en kreeg ik onmiddellijk twee emails van Simyo met 06 nummer en wachtwoord. Ook kreeg ik een link om de Simyo app te installeren.

BIJ UITTESTEN KON IK BELLEN EN GEBELD WORDEN.

Veel nieuwe mobiels en tablets hebben eSim mogelijkheid. Het is suf van de providers om maar een beperkt aantal voor bestellen mogelijk te stellen, immers er komen voortdurend nieuwe modellen bij! Ik heb de Simyo medewerker en Odido gevraagd om dit in de toekomst aan te passen.

Niettemin kan het eventueel zijn dat mijn Tablet toch niet goed met de eSim werkt, want ik zie in MIjn Simyo bij de instellingen van mijn tel nr. nergens een pin code, die er volgens de informatie wel zou moeten staan. Heeft een eSim misschien geen pin?

 

 

icon

Beste antwoord door Hans113 29 December 2023, 19:22

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 1
Badge

Toevallig zag ik ergens bij installatie van de eSim een schermpje met het cijfer 0. (1X een nul).

Mogelijk had dat te maken met de pin code, want nadat ik de Tablet compleet uit- en weer inschakelde bleef deze staan op de pincode invulling voor de sim. De pincode van de vroegere fysieke sim werkte natuurlijk niet meer. 1x een nul invullen kon niet, want het minimum cijfers is 4.

(NOG MAAR 3 POGINGEN WAREN OVER).

Toen eens 4x een nul geprobeerd, en gelukkig, ik kon verder naar het bureaublad.

Nu nog uitzoeken hoe ik die pin kan wijzigen, zoals ik vroeger deed met de gewone simkaart!

Het zou toch beter zijn als die pin van 4 nullen (standaard-resetcode blijkbaar) in Mijn Simyo bij de instellingen stond. Gelukkig herinnerde ik mij die ene 0, maar anderen zouden er niet meer in kunnen.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Hans113,

Bedankt voor je bericht. Wat goed dat je de eSIM hebt kunnen installeren op je tablet! Ik wist helemaal niet dat dit kon.

Fijn om te horen dat je de pincode hebt kunnen vinden. Mocht ik verder nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 1
Badge

JA, dat bleek simpel een standaardcode/resetcode (4x een cijfer 0) te zijn. Bij toeval vond ik dat uit.

Het zou prettig zijn als dat aan nieuwe klanten werd bekend gemaakt, of tenminste in de instellingen zou zijn terug te vinden.

De instructies aan het personeel zou kunnen worden aangepast, en die informatie behoort ook in het script dat elke telefoon-medewerker naloopt om klanten te helpen.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Hans113,

Bedankt voor je reactie. Bij de eSIM wordt eigenlijk nooit een pincode gegeven omdat hier op een mobiele telefoon ook niet naar gevraagd wordt. Vandaar dat deze niet in Mijn Simyo staat. Voor nu weten wij niet of dit bij een tablet anders is. Mocht je de pincode willen veranderen dan kan je dat eventueel doen via de instellingen van het tablet zelf, dit kan niet via Simyo. 

Groetjes,
Amy 😊

Reputatie 1
Badge

@Amy

Het wijzigen van de pin had ik al opgelost. Simyo moet evenwel de nodige informatie aanpassen op de site voor degenen, zoals ik, die na de eerste herstart niet meer verder kunnen zonder pincode. Men gaat dan of bellen naar Simyo, of zoeken naar info bij Simyo. Uw personeel zou het volgende moeten weten, of moeten kunnen vinden in het script dat dient als naslagwerk voor hulp aan klanten:

"https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim-downloaden-en-instellen.htm

Hoe stel ik een pincode in voor e-sim?

Je kunt je e-sim beveiligen met een pincode. De standaard pincode na activatie van e-sim is 0000.

Let op: hoe je de pincode precies instelt, kan per Android telefoon verschillen.

 

Je kunt je pincode voor e-sim ook wijzigen:

1.Ga naar Instellingen en open Mobiel netwerk
2. Selecteer bij Mobiele abonnementen je e-sim abonnement
3. Tik op ‘wijzig pincode’
4. Voer je ‘huidige pincode’ in en klik op gereed
5. Voer je ‘nieuwe pincode’ in en klik op gereed
6. Voer nogmaals je ‘nieuwe pincode’ in
7. Klik op gereed

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Roeqajja,

Bedankt voor het meedenken! Ik zal dit voorleggen bij de juiste afdeling 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer