Skip to main content
Hallo beste mensen, de telefoon van mijn dochter met een sim only is afgelopen week door zakkenrollers gestolen. Ik heb onmiddelijk de sim via de site geblokkeerd, geen probleem. Gelukkig en met dank aan goed werk van de politie van Eindhoven zijn de daders gepakt en heeft mijn dochter haar telefoon terug. Echter wat meestal gelijk gedaan wordt is de sim eruit en weten we niet wat er mee is gebeurd. Mijn vraag: De sim is geblokkerd, wanneer ik nu een vervangende sim aanvraag met hetzelfde telefoonnummer kan wanneer iemand de oude heeft "gevonden" deze dan ook gebruikt worden?

Ik denk zelf van niet maar ik wil dit even zeker weten.
Hoi Hanske, welkom op het Simyo forum :)



Ik zie dat je je vraag ook al via het contactformulier op de klantenservice pagina hebt gesteld en al antwoord hebt gekregen, maar voor andere forumgebruikers wil ik het antwoord ook hier nog graag geven.



Op dit moment is de gestolen simkaart geblokkeerd. Die simkaart blijft geblokkeerd. Via Mijn Simyo, tabblad Mijn instellingen & simkaart, Aanvragen vervangende simkaart kun je een nieuwe simkaart bestellen.

De nieuwe simkaart kun je vervolgens activeren via Mijn Simyo. Op het moment dat de nieuwe simkaart geactiveerd is, dan is de oude simkaart onbruikbaar. Tot en met de activatie van de nieuwe simkaart blijft de oude simkaart geblokkeerd.

Reageer