Skip to main content
Hallo,



Sinds twee maanden heb ik een contract bij Simyo. Ik ben zeer tevreden over het gebruik van internet ( bereiken, snelheid), maar één nadeel. Het stroomverbruik, sinds ik de simkaart van simyo in de telefoon heb is het stroomverbruik giga hoog geworden. 9 uurtjes en bijna niet gebruikt is de accu leeg, voorheen met de simkaart van Tele 1+1 was er geen probleem. Ook met Wifi kan ik nu gerust een hele dag vooruit. Wie heeft er tips, of zelfde ervaring.



Groet Eddy
Hoi Eddyl, welkom op het Simyo forum!



Wat vreemd om te lezen dat je batterijverbruik beïnvloedt lijkt te worden door je Simyo simkaart. Dit heb ik eerlijk gezegd nog niet eerder gehoord 😛. Nu kan ik me wel voorstellen dat als je bereik en snelheid hoger is je er automatisch meer gebruik van maakt en je batterij daardoor eerder leeg is. Maar niet omdat dit technisch iets met elkaar te maken heeft. Wat voor telefoon heb je precies? Misschien dat je in je telefoon kunt achterhalen wat er nou is dat plotseling zoveel verbruikt?



Groetjes, Tiury
Hallo Tiury,



Dank voor je reactie,

Maar het probleem is dat ik de telefoon ( Samsung Galaxy Core )bijna niet gebruik buiten de deur..

En dat ik niets heb verandert aan het toestel en alleen de simkaart heb gewisseld. En met wifi de accu wel drie keer langer mee gaat, en meer gebruik maak van de telefoon. Vandaar dat ik bij de simkaart uitkom. Of misschien instellingen.



Vandaar de kreet HELP :(



Groet Eddy
Hoi Eddyl,



Wat vervelend zeg, we gaan proberen jou te helpen. Bij een Samsung Galaxy kun je zien waar de meeste energie van de batterij naar toe gaat. :)

Je kunt dit vinden bij instellingen>meer> batterij. Waar gaat bij jou veel batterij aan op?



Heb jij ook nog bepaalde besparende standen aan staan?
Hallo Ruud,



Het is zeker vervelend.

Spaarstand heb ik geprobeerd maar help ook niet echt.

Heb nog wel een tip gekregen van Simyo (twitter) om in de netwerkmodus aan te passen.

Dat lijkt iets geholpen te hebben. Nog even een paar dagen aanzien.

Maar het is zeker nog niet als vanouds.



Maar heb even een printsceentje gemaakt, misschien kun je er iets uithalen.

Zo als je ziet zit ie op de lader ongeveer 15 minuten. even te info. ;)

Maar zit er aan te denken om de telefoon helemaal leeg te halen en terug te zetten naar fabriekinstellingen.
Hi Eddyl,



Zoals op je screenshot te zien is verbruikt bij jou Android systeem de meeste energie.

Als ik zo even in Ruud's telefoon spiek verbruikt bij hem zijn Scherm verreweg het meeste. Android systeem komt op plek 6 met 15%.



Waar dit bij jou aan kan liggen is toestel afhankelijk, misschien kan je het Googelen?

Een reset naar de fabrieksinstellingen kan in elk geval geen kwaad, maar maak dan wel eerst even een backup(!)



Heb je iets aan deze info?
Hallo Ernst,



Dit gaat dus een reset worden. Bedankt voor de info.

Laat wel even weten of het ook heeft geholpen.



Eddy
Hoi Eddyl,



Ok, duidelijk. Ik ben heel benieuwd of het heeft geholpen!

Alvast bedankt voor de terugkoppeling.

Reageer