Hallo,
Ik heb een vervangende simkaart aangevraagd en ontvangen maar mijn oude pincode werkt niet om de simkaart de activeren ook al staat die wel nog in mijn Simyo app.
Hoe kan ik nu mijn simkaart activeren?
Mvg
Hallo,
Ik heb een vervangende simkaart aangevraagd en ontvangen maar mijn oude pincode werkt niet om de simkaart de activeren ook al staat die wel nog in mijn Simyo app.
Hoe kan ik nu mijn simkaart activeren?
Mvg
Bij de nieuwe simkaart zit, als het goed is, ook een nieuwe pin- en pukcode. Staan in de brief of zo.
Beste
Aanvulling op
De oude pin en pukcode blijven in je MijnSimyo staan tot je de simkaart hebt geactiveerd. Voor activeren heb je geen pincode nodig maar je simkaartnummer.
3. Vervangende simkaart activeren
Je beslist zelf wanneer je de vervangende simkaart activeert. Dit doe je op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Simkaart. Pas als je je vervangende simkaart activeert, wordt je telefoonnummer gekoppeld. Tot die tijd kun je je oude simkaart blijven gebruiken.
Wat gebeurt er na de activatie van mijn simkaart?
Pin- en pukcode: als je je simkaart activeert, krijg je een nieuwe pin- en pukcode. De nieuwe codes ontvang je per e-mail en vind je op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Simkaart. Meer informatie over de pin- en pukcode vind je hier.
- Telefoonnummer: direct na activatie van je simkaart, koppelen we je telefoonnummer aan je nieuwe simkaart. Je telefoonnummer blijft dus hetzelfde. Ook de instellingen op Mijn Simyo blijven gelijk.
Simkaartnummer
Het simkaartnummer staat op je simkaart. Dit nummer bestaat bij Simyo uit 8 of 19 cijfers en gebruik je om de simkaart te activeren. Dit doe je op Mijn Simyo. Het simkaartnummer kan ook worden gevraagd bij de aanvraag van nummerbehoud, maar dit is tegenwoordig meestal niet meer nodig. Is het nummer onleesbaar? Het staat ook op Mijn Simyo.
Hoi
Bedankt voor je bericht.
Ik zie dat
Ik hoop dat je hiermee geholpen bent, mocht dit niet zo zijn dan hoor ik dat graag .
Groetjes,
Seren
Al een tijd geleden heb ik voor een nieuwe smartphone een vervangende SIMkaart ontvangen met nummer behoud. het toestel en SIM kaart heb ik echter kan mem niet activeren, heeft dit te maken met een verloop tijd? Zo niet geeft de sim/puk code maar eens door.
Of kan mij iemand aangeven hoe dit te doen.
Zo niet geeft de sim/puk code maar eens door.
Eerder in dit topic heb ik geschreven dat je pas een nieuwe sim en pukcode krijgt nadat de simkaart is geactiveerd. Maar omdat je aangeeft dat activeren niet lukt kun je ook geen nieuwe codes krijgen.
Een moderator (=Simyo medewerker) kan je hierbij assisteren. Die zal spoedig reageren, misschien het weekend en anders maandag.
Hoi
Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat het niet lukt om je simkaart te activeren. Het klopt dat een vervangende simkaart een verlooptijd heeft. Deze dient binnen 6 maanden geactiveerd te worden, hierna wordt de simkaart automatisch gedeactiveerd. Graag kijk ik even met je mee om te zien waar het fout gaat. Zou je mij een privé bericht met jouw persoonlijke gegevens kunnen sturen? Dan help ik je daar verder!
Groetjes,
Rutger
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.