Skip to main content
Sinds vorig jaar september heb ik een abo bij jullie, daarbij kreeg ik een toestel (Alcatel). Na een paar maanden kon ik een (simlockvrije) iPhone overnemen en daar heb ik de simkaart ingedaan. Nu is mijn iPhonescherm nogal kapot en zou ik graag weer mijn Alcatel willen gebruiken maar helaas lukt het niet met mijn huidige simkaart. In april/mei heb ik wel een nieuwe simkaart aangevraagd omdat mijn andere verloren was, deze heeft het altijd gedaan in mijn iPhone. Bij gebruik in de Alcatel dus niet. Wat moet ik doen?

Kunt u mij helpen?

Alvast bedankt. Loïs Arentsen
Hoi Lois Arentsen, welkom op het Simyo forum 🙂.



Wat jammer dat je iPhone kapot is en je weer moet overstappen naar je Alcatel. In dit geval kun je twee dingen doen!



- Je koopt weer een nieuwe simkaart via Mijn Simyo.

- Je koopt een Sim adapter.



Bij de laatste optie kun je gewoon je huidige simkaart behouden. Dan schuif je de adapter (een soort houder) om je huidige simkaart en is hij wel het juiste formaat. Deze kun je kopen bij elk telefoonwinkeltje.



Heb je iets aan mijn antwoorden?



Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,



Ik heb in de iPhone een micro en in de Alcatel moet ook een micro, dus daar heb ik geen adapter voor nodig. Ik heb dus de sim uit de iPh gehaald en in de Alc gedaan maar dan doet tie niks 😞 En in april/mei heb ik al een nieuwe simkaart gekocht bij jullie dus die zou het toch gewoon in elk toestel moeten doen? Raar als ik weer een nieuwe moet kopen, kost weer 5 euro... Kan het te maken hebben dat ik een abo bij jullie heb tot en met september ofzo?

Ik hoop dat je me kunt helpen om mn Alc weer te kunnen gebruiken.



groetjes, Loïs
Hoi Lois Arentsen,



Sorry, ik had aangenomen dat hij niet paste vanwege het formaat. Als het allebei telefoons zijn met een micro slot, dan is dat een universele maat en hoort het gewoon te passen. Plaats je de simkaart wel op de juiste manier? Ik hoor overigens heel graag over welke twee telefoons het gaat (typenamen).



Groetjes, Tiury
Hoi, daar ben ik weer. Mijn vorige foon was een Alcatel One touch Popup D5. Daarin heb ik jullie sim als eerste gedaan, vorig jaar september. In april kreeg ik mijn iPhone 4, toen heb ik die simkaart daarin gedaan en kon ik toen gewoon gebruiken. Eind april verloor ik mn simkaart, ik heb die toen geblokkeerd, heb een nieuwe gekocht bij jullie, in mn iPhone gedaan en dat werkte ook gewoon. Nu ik die simkaart weer in de Alcatel wil doen, doet ie het niet. Heel raar. Dat zou toch gewoon moeten kunnen? Hebben jullie misschien iets geblokkeerd ofzo? Ik snap er niks van 😞
Hi Lois Arentsen,



Als je je huidige simkaart in je oude telefoon wilt doen, dan hoort dat gewoon te werken. Simyo simkaarten zijn namelijk niet aan telefoons gekoppeld of iets dergelijks.

Ik hoop niet dat je Alcatel stuk is, anders gaat het wel snel met je telefoons :(



Gelukkig zie ik wel wat verbruik de afgelopen week, heb je een telefoon kunnen lenen van iemand?
Nee, ik gebruik nog steeds mijn iPhone, met een scherm in 100 stukjes 😞 Maar hij doet het nog wel. Toch wil ik graag mn Alcatel weer gebruiken. Daar is niets aan kapot voor zover ik weet. Is er nog een andere mogelijkheid waardoor die het weer kan doen? Als ik weer een nieuwe simkaart moet kopen, kost me dat weer geld, beetje erg jammer..... groetjes, Loïs
Hoi Lois Arentsen,



Omdat je simkaart in een andere telefoon wel werkt, kun je bijna wel stellen dat het hier niet aan ligt. Is het mogelijk om een andere simkaart (niet die van ons) te testen in de Alcatel?



Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,



We hebben al van alles geprobeerd maar we snappen echt niet waarom het niet lukt 😞 De Alcatel doet het wel gewoon zonder sim (FB, foto's maken, Instragram, etc) dus de telefoon zelf doet het gewoon, zeg maar. Nu hebben mijn vader en moeder en broertje alledrie een telefoon waarvan de sim net niet in de Alcatel past, ik kan dat dus niet testen. Zou ik een mail moeten sturen naar de winkel waar ik de telefoon heb gekocht om te vragen of zij hier iets van weten of een oplossing hebben?
Ik vermoed dat het slotje waar je de simkaart insteekt niet goed werkt. Vraagt ie wel om een code, of helemaal niks?
Hoi Lois Arentsen,



De mogelijkheid die Raytje noemt kan de reden zijn waarom het niet lukt. Soms kan de simkaart lezer kapot zijn of werkt deze niet goed, waardoor een simkaart niet wordt gelezen.



Om dit na te gaan, is het goed om een andere simkaart te testen in je telefoon. Op die manier weten we of het aan de je telefoon ligt of dat het misschien de combinatie Simyo simkaart en telefoon is. Is het mogelijk om naar een onafhankelijke telefoon winkel te gaan?



Welke melding krijg je precies wanneer je je simkaart wilt gebruiken? En wordt er wel om een pincode gevraagd?



@ Raytje; dankjewel voor je hulp 😃

Reageer