.

Beantwoord

Vervangende simkaart niet te activeren

  • 30 March 2013
  • 9 reacties
  • 533 Bekeken

Hallo Symio Mijn toestel was donderdag gestolen dus simkaart geblokkerd en vervangende simkaart besteld. keurig in de brievenbus vanmorgen. Instructies van het begeleidend briefje opgevolgd, alleen de optie "vervangende simkaart activeren" stond niet op mijn persoonlijke pagina. dus toen maar optie "simkaart activeren" gekozen. Dat ging goed maar wel een melding om contact op te nemen met klantenservice. daarna kwam er een mail binnen met pin en pukcode. dus simkaart er in code ingevoerd, code geaccepteerd maar als ik wil bellen geeft een telefoonstem aan dat het nummer om administratieve redenen is geblokkeerd neem contact op met klantenservice. en laat die nu net bereikbaar zijn in het weekend. Dus het hele paasweekend nummer en toestel niet te gebruiken. Voor dit soort zaken zou Simyo echt een oplossing moeten hebben wat heb je aan de snelle service van vervangende kaart sturen als je vervolgens de klantenservice nodig bent die 3 dagen niet te bereiken is........:(
icon

Beste antwoord door Wayne 3 April 2013, 11:08

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Bendernie,

Volgens onze gegevens is jouw simkaart inmiddels geactiveerd na telefonisch contact met de klantenservice. Zou je even kunnen laten weten of je inmiddels gebruik van jouw aansluiting kan maken?
Welkom op het forum Bendernie,

Volgens onze gegevens is jouw simkaart inmiddels geactiveerd na telefonisch contact met de klantenservice. Zou je even kunnen laten weten of je inmiddels gebruik van jouw aansluiting kan maken?

Inmiddels wel, na 1e x bellen zou de simkaart na 5 min werkzaam zijn, na een uur nog steeds geblokkeerd ?????? Nog maar een keer gebeld en ja hoor hij stond nog steeds geblokkeerd......Wederom werd beloofd dat de sim kaart werd gedeactiveerd en daarna was het goed.
Nu blijven er een paar vragen over waar ik graag een antwoord op wil.

1. De info die gestuurd wordt naar de klant dat de simkaart via de site gedeblokkeerd kan worden klopt dus niet wat ook gezien andere berichten op het forum moet altijd na levering contact opnemen met de klantenservice. zat dat dan ook in de begeleidende brief.

2. Waarom is de klantenservice voor zulke belangrijke zaken als het actief maken van je simkaart het gehele weekend niet bereikbaar, en dat heeft niets te maken dat een goedkope aanbieder op bepaalde zaken moet bezuinigen, een standaardservice dat je gewoon wil bellen met je telefoon is toch niet teveel gevraagd, Simyo plaatst in het weekend ook berichten op facebook dus er werken wel mensen in het weekend.

3. Blijkbaar zijn de mensen van het callcenter niet allemaal even bedreven in het deblokkeren van een simkaart aangezien ik een 2e keer moest bellen en er iemand anders voor kreeg die het wel lukte.
Welkom op het forum Bendernie,

Volgens onze gegevens is jouw simkaart inmiddels geactiveerd na telefonisch contact met de klantenservice. Zou je even kunnen laten weten of je inmiddels gebruik van jouw aansluiting kan maken?



Welkom op het forum Bendernie,

Volgens onze gegevens is jouw simkaart inmiddels geactiveerd na telefonisch contact met de klantenservice. Zou je even kunnen laten weten of je inmiddels gebruik van jouw aansluiting kan maken?

Inmiddels wel, na 1e x bellen zou de simkaart na 5 min werkzaam zijn, na een uur nog steeds geblokkeerd ?????? Nog maar een keer gebeld en ja hoor hij stond nog steeds geblokkeerd......Wederom werd beloofd dat de sim kaart werd gedeactiveerd en daarna was het goed.
Nu blijven er een paar vragen over waar ik graag een antwoord op wil.

1. De info die gestuurd wordt naar de klant dat de simkaart via de site gedeblokkeerd kan worden klopt dus niet wat ook gezien andere berichten op het forum moet altijd na levering contact opnemen met de klantenservice. zat dat dan ook in de begeleidende brief.

2. Waarom is de klantenservice voor zulke belangrijke zaken als het actief maken van je simkaart het gehele weekend niet bereikbaar, en dat heeft niets te maken dat een goedkope aanbieder op bepaalde zaken moet bezuinigen, een standaardservice dat je gewoon wil bellen met je telefoon is toch niet teveel gevraagd, Simyo plaatst in het weekend ook berichten op facebook dus er werken wel mensen in het weekend.

3. Blijkbaar zijn de mensen van het callcenter niet allemaal even bedreven in het deblokkeren van een simkaart aangezien ik een 2e keer moest bellen en er iemand anders voor kreeg die het wel lukte. 
Badge +1
Hoi Bendernie,

Onze excuses dat de deblokkade niet soepel is verlopen.

In feite zou het mogelijk moeten zijn de simkaart zelf te deblokkeren via je persoonlijke Simyo pagina. Helaas werkt deze optie niet optimaal. Onze technische dienst is momenteel bezig dit probleem te verhelpen.

De telefonische Klantenservice is enkel open op werkdagen van 09.00 uur tot 17.30 uur. In het weekend worden enkel mails beantwoord.
Hoi,

Ik heb helaas precies hetzelfde probleem zoals hierboven beschreven... Mijn telefoon is een maand geleden in het buitenland gestolen en ik heb de simkaart geblokkeerd en een nieuwe aangevraagd, welkde ik dus vandaag wilde activeren, maar helaas zonder succes. Aangezien ik geen actieve simkaart heb, is het helaas niet mogelijk voor mij om de klantenservice te bellen om dit probleem te melden, ik hoop dan ook via deze weg hulp te ontvangen!
Reputatie 3
Badge +9
De klantenservice is ook te bellen (zonder kosten) vanaf een vaste aansluiting. Het nummer is 0800-023230.
Je kunt ook een tweet sturen naar @simyoNL
Reputatie 5
Badge +10
Hoi,

Ik heb helaas precies hetzelfde probleem zoals hierboven beschreven... Mijn telefoon is een maand geleden in het buitenland gestolen en ik heb de simkaart geblokkeerd en een nieuwe aangevraagd, welkde ik dus vandaag wilde activeren, maar helaas zonder succes. Aangezien ik geen actieve simkaart heb, is het helaas niet mogelijk voor mij om de klantenservice te bellen om dit probleem te melden, ik hoop dan ook via deze weg hulp te ontvangen!


Welkom op het forum alex123,

Ik zie dat er contact is geweest met de telefonische klantenservice. Ik vermoed dat de tip van Martijn heeft geholpen. Bedankt voor de tip Martijn.

Na verificatie van je gegevens is de simkaart weer geactiveerd.

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum Bendernie, Volgens onze gegevens is jouw simkaart inmiddels geactiveerd na telefonisch contact met de klantenservice. Zou je even kunnen laten weten of je inmiddels gebruik van jouw aansluiting kan maken?


Hallo Wayne,

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven genoemd. Kun je mijn kaart ook activeren?
simnr. 57106143, dank je wel Wendy
Badge +6
Hallo Wayne,

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven genoemd. Kun je mijn kaart ook activeren?
simnr. 57106143, dank je wel Wendy


Hoi Alexbioch,

Welkom op het forum!
Ik zie dat je vanochtend contact hebt gehad met de klantenservice en dat de simkaart is gedeblokkeerd. Ja kan gebruik maken van je aansluiting. Ik raad je aan je toestel uit/aan te zetten.

Reageer