.

Beantwoord

Vervangende simkaart activeren gaat niet volgens instructies

  • 19 November 2013
  • 3 reacties
  • 276 Bekeken

Hallo,

Ik heb net ook al een mailtje naar de klantenservice gestuurd, maar dan gaat het volgens het antwoord misschien 3 dagen duren, dus vandaar deze topic.

Ik heb een paar dagen geleden een vervangende nano simkaart ontvangen en die wou ik vandaag graag activeren omdat mijn nieuwe telefoon binnen is.

Het "Vervangende simkaart activeren" onder punt 2 van de instructies, zie ik nergens staan onder tabblad "Mijn instellingen & Simkaart".

Wat nu?
icon

Beste antwoord door Natascha 20 November 2013, 09:49

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +6
Hallo,

Ik heb net ook al een mailtje naar de klantenservice gestuurd, maar dan gaat het volgens het antwoord misschien 3 dagen duren, dus vandaar deze topic.

Ik heb een paar dagen geleden een vervangende nano simkaart ontvangen en die wou ik vandaag graag activeren omdat mijn nieuwe telefoon binnen is.

Het "Vervangende simkaart activeren" onder punt 2 van de instructies, zie ik nergens staan onder tabblad "Mijn instellingen & Simkaart".

Wat nu?


Hoi Akkertje,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem dat je simkaart is geactiveerd door de technische afdeling. De juiste pin en pukcode staan vermeld op je persoonlijke pagina. Kan je laten weten of je nu gebruik kan maken van je vervangende simkaart?
Ja, maar het heeft mij veel te lang geduurd. Mensen die dit topic lezen, omdat ze hetzelfde probleem hebben, zien verder niet wat er allemaal aan vooraf is gegaan. De hele dinsdagmiddag kwijt aan e-mailen, 2 keer getelefoneerd (à 35 ct per gesprek èn de normale gebruikskosten) en omdat je al snel in de richting wordt gestuurd dat de fout bij jou moet liggen omdat "er geen storing op de website" is, tussendoor bezig geweest met de browsers op de computer en de computer zelf.

Netjes terug antwoorden dat mijn juiste pin en pukcode op mijn persoonlijke pagina waren vermeld, is ook niet gebeurd, daar moest ik zelf gisteravond achter komen.

Ik moet toegeven dat ik toen toch wel blij was en dit wilde melden aan kennissen, maar helaas ik kon nog steeds niet bellen vanwege "administratieve redenen".
Ook daar vind je verder geen oplossingen voor op de site. Alleen mensen die hetzelfde hebben en ineens doet de boel het weer. Dus daar ook nog een mailtje over gestuurd. Het antwoord is dan eindelijk nu in dit forumbericht gekomen, uren later.

Ik heb mijn conclusies getrokken en daar laat ik het verder bij.
Badge +8
Ja, maar het heeft mij veel te lang geduurd. Mensen die dit topic lezen, omdat ze hetzelfde probleem hebben, zien verder niet wat er allemaal aan vooraf is gegaan. De hele dinsdagmiddag kwijt aan e-mailen, 2 keer getelefoneerd (à 35 ct per gesprek èn de normale gebruikskosten) en omdat je al snel in de richting wordt gestuurd dat de fout bij jou moet liggen omdat "er geen storing op de website" is, tussendoor bezig geweest met de browsers op de computer en de computer zelf.

Netjes terug antwoorden dat mijn juiste pin en pukcode op mijn persoonlijke pagina waren vermeld, is ook niet gebeurd, daar moest ik zelf gisteravond achter komen.

Ik moet toegeven dat ik toen toch wel blij was en dit wilde melden aan kennissen, maar helaas ik kon nog steeds niet bellen vanwege "administratieve redenen".
Ook daar vind je verder geen oplossingen voor op de site. Alleen mensen die hetzelfde hebben en ineens doet de boel het weer. Dus daar ook nog een mailtje over gestuurd. Het antwoord is dan eindelijk nu in dit forumbericht gekomen, uren later.

Ik heb mijn conclusies getrokken en daar laat ik het verder bij.


Hoi Akkertie,

Ik zie dat je om 16.00 telefonisch contact hebt gehad, en dat de technische afdeling om 17.00 uur je simkaart handmatig heeft kunnen koppelen. Echter, heb jij zelf ook (bij het zoeken naar de juiste categorie?) om 16.45 je aansluiting geblokkeerd wegens verlies/diefstal. Daar kwam de melding vandaan die je hoorde. Die blokkade moeten we dan ook nog verwijderen, voor je met de geactiveerde simkaart kan bellen. Dat heeft Natascha gisterenochtend voor je gedaan.
Bij een normale simkaart activatie krijg je een email met je PIN en PUKcode. Die staan dan niet alleen op de website. Bij jou hadden ze inderdaad wel even kunnen melden dat je ze op Mijn Simyo kon vinden. Ik denk dat dat simpelweg over het hoofd is gezien.

Het spijt me dat je het zo vervelend hebt ervaren. Ik kan je wel aanraden om voortaan via 1 kanaal contact te zoeken. Dan heb je minder versnipperde hulp, zeg maar. Op het forum kun je binnen 1 werkdag een uitgebreid antwoord verwachten. De mail is voor zoiets dringends vaak niet snel genoeg. En telefonisch of via Twitter heb je het snelst een oplossing voor acute problemen.

Groetjes,
Charlene

Reageer