.

Beantwoord

Vervangende SIM-kaart alvast aanvragen?

  • 4 December 2013
  • 6 reacties
  • 471 Bekeken

Badge +2
Ik wil binnenkort een nieuwe smartphone aanschaffen en dan heb ik een micro SIM-kaart nodig i.p.v. de 'gewone' die ik nu heb. Kan ik deze alvast aanvragen en pas activeren op het moment dat ik mijn nieuwe telefoon in huis heb? Of zit er een bepaalde termijn tussen aanschaf en het activeren van een SIM-kaart?
icon

Beste antwoord door Alex 5 December 2013, 11:09

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge +2
Iemand? Dit is toch niet zo'n lastige vraag, lijkt me... 😕
Reputatie 5
Badge +10
Hoi PeterW,

Allereerst mijn excuses voor de wat latere reactie. Normaal gesproken heb je wel altijd binnen 1 werkdag antwoord. Dit is inderdaad niet zo'n lastige vraag. Je kunt gewoon een vervangende simkaart bestellen zonder dat je huidige simkaart inactief wordt. Dus als je nu een vervangende simkaart bestelt, kun je je huidige simkaart nog gewoon gebruiken.

De vervangende simkaart kun je op ieder gewenst moment activeren. Let er wel op dat je niet nog een vervangende simkaart bestelt als je de vorige vervangende simkaart nog niet geactiveerd hebt, want dan raakt het systeem in de war :)

Is je vraag zo beantwoord?

Groetjes,

Alex
Badge +2
Dit is precies wat ik wilde weten, Alex! Bedankt.
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor je terugkoppeling 😃
Badge +2
Nog een vraagje: is de pincode van mijn vervangende SIM-kaart degene die bij Mijn Simyo vermeld staat bij mijn huidige SIM-kaart?

De pincode van mijn huidige SIM-kaart heb ik namelijk gewijzigd (zie je niet bij Mijn Simyo), maar ik neem niet aan dat dat ook van invloed is op mijn vervangende SIM-kaart. Of wel?
Badge +8
Nog een vraagje: is de pincode van mijn vervangende SIM-kaart degene die bij Mijn Simyo vermeld staat bij mijn huidige SIM-kaart?

De pincode van mijn huidige SIM-kaart heb ik namelijk gewijzigd (zie je niet bij Mijn Simyo), maar ik neem niet aan dat dat ook van invloed is op mijn vervangende SIM-kaart. Of wel?


Hoi PeterW,

Wanneer je de vervangende simkaart activeert, verandert de PIN en PUKcode op Mijn Simyo naar die van de vervangende kaart. Die heeft zijn eigen codes. Je krijgt ze dan ook per email binnen.
Je hebt overigens twee maanden de tijd om je vervangende simkaart te activeren. Dus je kunt hem niet een jaartje wegleggen of zo.

Groetjes,
Charlene

Reageer