Skip to main content
Vraag

Vermiste contacten en berichten

• August 19, 2026
  • 53 reacties
  • 175 Bekeken

Toon eerste bericht

53 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • August 26, 2026

Ik geloof dat het verhaal niet goed genoeg is gelezen. Ik vermoed dat de simkaart op de verkeerde manier uit de verpakking is gehaald, uit het creditcard formaat. Dit moet uiterst voorzichtig gebeuren, ook zelfs met voorzich heen en weer bewegen.

Jammer dat je geen foto plaatst van de gsm met de sim houder. Het zou zomaar kunnen dat er dan meer duidelijk wordt. Maar okee, je wilt dat blijkbaar niet. 

Léonz
  • auteur
  • August 26, 2026

Welke telefoon kan een los middendeel van een oud model simkaart uitlezen? Of een labiel kaartje in zijn geheel? Het feit dat ik de oude simkaart niet kan inschuiven of neerleggen is het eigenlijke probleem.

Van eSIMs weet ik inderdaad nul komma niets. Dus drie delen was feitelijk een eindpunt in de ontwikkeling?

Ik ken wel Joyce Sims.

Friesian
  • Forum Expert
  • August 27, 2026

Vandaag stuurde ik een sms om mijn beltegoed te behouden.

Zomaar opeens blijken alle telefoonnummers, alle ingekomen berichten en alle verzonden berichten verdwenen te zijn. Er zijn in deze drie categorieën nog één tot drie gegevens aanwezig.

Hoe kan zoiets gebeuren? Er is niets met de telefoon gebeurd, dus het moet een actie vanuit Simyo zijn.

Is hier iets aan te doen? Dit is natuurlijk rampzalig.

Telefoonboek staat op „Alle invoer“.

Moderator: Titel is aangepast voor duidelijkheid en betere vindbaarheid. 

Ik geloof persoonlijk dat dit topic inmiddels veel te groot is en ook desinformatie bevat en dus ga ik het even samenvatten waar ik aan denk. 

Je hebt een oude GSM. Contacten kunnen zowel op de simkaart of op het interne geheugen van je gsm worden opgeslagen. Dat is de basis.…

Misschien is het interne geheugen overbelast geraakt doordat sowieso SMS berichten opgeslagen worden op het interne geheugen.

De inbox kan wel opgeschoond worden maar bij een dergelijk oud toestel is er mogelijk een risico.

Dan de vraag waarom de simkaart uiteen valt. 

Ik heb je al gevraagd om een foto te plaatsen van de telefoon waar de simkaart geplaatst wordt maar dat weiger je.

Ik heb de indruk dat ik weet waarom dat de simkaart uiteen is gevallen en wil je graag uitleg geven waar ik aan denk. De kans is groot dat ik voor mezelf al een duidelijk beeld heb van de oorzaak.

Dus nogmaals, plaats aub een foto van je GSM, met de accu verwijderd. De kans is groot dat je dan ook meteen ziet, kunt aangeven merk EN type GSM.

Ik wil je graag helpen om te proberen of de contacten nog te redden zijn als die zijn opgeslagen in het interne geheugen.