Skip to main content
Beantwoord

Verkeerde simkaart besteld

  • 2 December 2013
  • 1 reactie
  • 459 Bekeken

Deze vraag is niet voor mijzelf, maar ik heb voor mijn moeder ook een Simyo abonnement aangevraagd.

Nu hebben we de verkeerde soort simkaart besteld. 

De simkaart is nog niet geactiveerd, is er nog een mogelijkheid om de simkaart terug te sturen en een nieuwe te ontvangen?

Zitten hier nog kosten aan verbonden en hoeveel? 

Bedankt. 
Hi Melz, welkom op het Simyo forum :)



Wanneer je een abonnement besteld, krijg je de keuze uit 3 simkaarten; de 'ouderwetse' grote, de micro en de nano simkaart.

De grote en micro simkaart is een twee-in-één simkaart; een combi sim. Dat is eigenlijk dezelfde, maar je kunt het micro simkaartje eruit drukken.

Als je moeder die heeft, dan is er misschien niets aan de hand.

Had ze een nano sim moeten krijgen en heeft ze een combi sim, of andersom; dan kun je 2 dingen doen.



Je kunt die simkaart activeren en een vervangende simkaart bestellen. Dat kost €5 en die heb je met 2 werkdagen in huis.

Óf je stuurt de simkaart 'retour afzender', waarmee je die hele bestelling annuleert, en doet een nieuwe bestelling met de juiste simkaart.

De tweede optie duurt iets langer, maar is goedkoper.

Nadeel is wel dat als je nummerbehoud hebt aangevraagd, dát ook apart en zsm gecanceld moet worden en vervolgens opnieuw aangevraagd moet worden, wat ook weer langer duurt dan.



Ik zou je adviseren de simkaart te actieveren en een vervangende van het juiste formaat te bestellen 🆒

Reageer