Skip to main content
Beantwoord

Verificatie methoden esim?

• December 20, 2025
  • 11 reacties
  • 67 Bekeken

Toen ik eerder bij Simyo was kon ik mijn E-sim overzetten middels sms. Nu weer eens simyo proberen en kan ik alleen verifiëren via een telefoongesprek naar de ks tijdens kantooruren. 

Ik wissel nogal eens van toestel en wil ook graag in het weekend kunnen switchen. Dit deed ik voorheen regelmatig en die optie is nu vervallen. Wordt deze optie in de toekomst weer aangeboden? Of moet ik op zoek naar een andere aanbieder?

Graag een reactie van een mod. Zou mooi zijn als er ook een verklaring bij kan komen waarom de optie verdwenen is.

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@Luigi,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je dit even navraagt!

Het klopt inderdaad dat het proces voor het aanvragen van een eSIM is gewijzigd. Deze verandering is inmiddels al ongeveer drie jaar geleden doorgevoerd. Je kunt alle informatie hierover hier teruglezen: Nieuwe optie in het proces downloaden eSIM.

In het verleden kwam het regelmatig voor dat de verificatie-sms niet werd ontvangen door klanten. Daarom zijn we hiermee gestopt. Als alternatief bieden we nu de mogelijkheid om de eSIM te verifiëren via een iDEAL-betaling van € 0,01. Op deze manier hoeven klanten geen contact meer met ons op te nemen om een verificatiecode te ontvangen. Let er wel op dat dit alleen mogelijk is als je bankrekeningnummer al langer dan 7 dagen bij ons bekend is.

Kort samengevat geldt voor bestaande klanten dat er eerst een verificatie nodig is. Dit kan op twee manieren:

1. Via iDEAL
Je voltooit de verificatie zelf door een betaling van € 0,01. Daarna kun je de eSIM direct installeren.

2. Via een code van de klantenservice
Als je voor deze methode kiest, neem je contact met ons op. Wij sturen je vervolgens de validatiecode per e-mail, zodat je de installatie kunt afronden.

Op deze manier kun je zelf kiezen welke methode het beste bij je past.

En ​@JanD, nog bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Sedat

11 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • December 20, 2025

Beste ​@Luigi zie onderstaande link voor aanvullende info:

https://www.simyo.nl/esim

Een moderator is pas na het weekend aanwezig.

Tijdens het weekend kun je van 10.00 tot 17.00 via WhatsApp contact opnemen met de klantenservice van Simyo, zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes.

• auteur
  • Beginner
  • December 20, 2025

Beste ​@Luigi zie onderstaande link voor aanvullende info:

https://www.simyo.nl/esim

Een moderator is pas na het weekend aanwezig.

Tijdens het weekend kun je van 10.00 tot 17.00 via WhatsApp contact opnemen met de klantenservice van Simyo, zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes.

Bedankt ​@JanD maar de info aldaar spreekt nog over een sms. In de app staat dat je tijdens kantooruren kunt bellen met de ks. De opties van sms of verificatie middels IDEAL zijn niet meer aanwezig bij mij in de app.

Eerder kon je, zonder tussenkomst, zelf je sim van het ene toestel naar de andere zetten. Dat kon binnen een halve minuut. Voor mij betekent dit dus een verslechtering in dienstverlening Simyo. 

JanD
  • Forum Expert
  • December 20, 2025

Beste ​@Luigi Wat ik eerder schreef, WhatsAppen kan ook, vandaag nog tot 17u00.

• auteur
  • Beginner
  • December 20, 2025

Goed bedoeld ​@JanD. Maar het gaat me niet zozeer om vandaag. Het gaat me erom dat ik het zelf in de hand wil houden. En dan ook op tijden dat het mij uitkomt. 

JanD
  • Forum Expert
  • December 21, 2025

Goed bedoeld ​@JanD. Maar het gaat me niet zozeer om vandaag. Het gaat me erom dat ik het zelf in de hand wil houden. En dan ook op tijden dat het mij uitkomt. 

Dat willen we allemaal wel ​@Luigi , maar zo werkt het helaas niet.

• auteur
  • Beginner
  • December 21, 2025

Dat willen we allemaal wel ​@Luigi , maar zo werkt het helaas niet.

@JanD Dit kon in het verleden wel! Vanwaar die verslechtering in dienstverlening?

Zo werkte het dus wel, 2 jaar gelden of zoiets. Eerst alleen via sms-verificatie, daarna via IDEAL-verificatie. Alles wel zelf te regelen zonder tussenkomst van, en tijds onafhankelijk. 

JanD
  • Forum Expert
  • December 21, 2025

Beste ​@Luigi wacht s.v.p. de reactie van een moderator af na het weekend.

Succes.

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • antwoord
  • December 22, 2025

Hoi ​@Luigi,

Bedankt voor je bericht. Begrijpelijk dat je dit even navraagt!

Het klopt inderdaad dat het proces voor het aanvragen van een eSIM is gewijzigd. Deze verandering is inmiddels al ongeveer drie jaar geleden doorgevoerd. Je kunt alle informatie hierover hier teruglezen: Nieuwe optie in het proces downloaden eSIM.

In het verleden kwam het regelmatig voor dat de verificatie-sms niet werd ontvangen door klanten. Daarom zijn we hiermee gestopt. Als alternatief bieden we nu de mogelijkheid om de eSIM te verifiëren via een iDEAL-betaling van € 0,01. Op deze manier hoeven klanten geen contact meer met ons op te nemen om een verificatiecode te ontvangen. Let er wel op dat dit alleen mogelijk is als je bankrekeningnummer al langer dan 7 dagen bij ons bekend is.

Kort samengevat geldt voor bestaande klanten dat er eerst een verificatie nodig is. Dit kan op twee manieren:

1. Via iDEAL
Je voltooit de verificatie zelf door een betaling van € 0,01. Daarna kun je de eSIM direct installeren.

2. Via een code van de klantenservice
Als je voor deze methode kiest, neem je contact met ons op. Wij sturen je vervolgens de validatiecode per e-mail, zodat je de installatie kunt afronden.

Op deze manier kun je zelf kiezen welke methode het beste bij je past.

En ​@JanD, nog bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Sedat

• auteur
  • Beginner
  • December 22, 2025

@Sedat De IDEAL-optie is niet beschikbaar bij mij. Wanneer wordt die getoond? Ik heb de sim 3 weken geleden via IDEAL aangeschaft, de 7 dagen zijn dus al lang voorbij.

hoor graag van je,

Louis

ps Ik heb nooit problemen ondervonden met sms-authenticatie en ben toch meerdere malen geswitched en terug geswitched. 

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • December 22, 2025

@Sedat De IDEAL-optie is niet beschikbaar bij mij. Wanneer wordt die getoond? Ik heb de sim 3 weken geleden via IDEAL aangeschaft, de 7 dagen zijn dus al lang voorbij.

hoor graag van je,

Louis

ps Ik heb nooit problemen ondervonden met sms-authenticatie en ben toch meerdere malen geswitched en terug geswitched. 

Hoi ​@Luigi,

Jammer om te horen dat je de optie iDEAL-verificatie niet ziet. Ik begrijp dat het vervelend is dat de sms-optie niet meer beschikbaar is, zeker omdat je daar een goede ervaring mee had. Helaas bieden we die optie niet meer aan.

Kun je de Mijn Simyo-app verwijderen en opnieuw installeren? Zo weten we zeker dat de nieuwste versie van de app op je toestel staat. In de meeste gevallen wordt de optie daarna wel zichtbaar.

Mocht het nog steeds niet zichtbaar zijn, kun je mij dan een privébericht versturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan help ik je graag verder!

Groetjes,
Sedat

• auteur
  • Beginner
  • December 23, 2025

hoor graag van je,

Louis

Hoi ​@Luigi,

Jammer om te horen dat je de optie iDEAL-verificatie niet ziet. Ik begrijp dat het vervelend is dat de sms-optie niet meer beschikbaar is, zeker omdat je daar een goede ervaring mee had. Helaas bieden we die optie niet meer aan.

Kun je de Mijn Simyo-app verwijderen en opnieuw installeren? Zo weten we zeker dat de nieuwste versie van de app op je toestel staat. In de meeste gevallen wordt de optie daarna wel zichtbaar.

Mocht het nog steeds niet zichtbaar zijn, kun je mij dan een privébericht versturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan help ik je graag verder!

Groetjes,
Sedat

@Sedat Je hebt een pb ontvangen. Echter ben ik erachter gekomen dat automatisch overzetten e-sim  van iOS naar iOS wel werkt. Voorlopig red ik me daarmee. Wil ik richting Android dan wacht ik 7 dagen.