Skip to main content
Goedendag,



Mijn vraag;

Op 5 maart nieuwe simyo simkaart aangevraagd

Van abbo naar prepaid wilde,

Zo sim only simyo naar pre paid overgestapt

Met nummerbehoud alles goed verlopen,



Als ik inlog zie ik nog steeds mijn abbo sim only staan

Zoals; pin, pukcode simkaart nr etc.

De mailtje heb ik nog met de nieuwe pin, pukcode en simkaart nummer.



2e vraag:

Op 26 maart bericht ontvangen mijn app-bank,

Dat ik machtiging aan jullie heb gegeven dat er op 2 april € 2,56 afgeschreven...?



Graag zou ik duidelijkheid willen.



Bij vbd.

Met vriendelijk groet,
Beste EuTeAmo,



Ten eerste fijn dat de overstap van je Simyo sim-only abonnement, naar een Simyo Prepaid goed is verlopen.

En dat ook nummerbehoud zonder problemen is verlopen.



Nu heb je nog wat vragen, die ik zo goed mogelijk zal beantwoorden.



Vraag 1 :



Je zegt dat je na het inloggen op "Mijn Simyo", nog steeds je sim-only abonnement ziet staan, terwijl je inmiddels al bent overgestapt naar Simyo Prepaid.

Het ziet ernaar uit, dat het systeem van Simyo jouw wijziging nog moet verwerken, en je daardoor nog steeds je sim-only abonnement ziet staan, nadat je bent ingelogd.

De kans is ook groot, dat je over enkele dagen gewoon je Simyo Prepaid ziet staan, al zal een moderater die jouw bericht ook leest nog wel even nagaan of je wijziging goed in het systeem staat.

Maar wees niet ongerust, want in de meeste gevallen kan het even kan duren voordat alles goed staat in "Mijn Simyo".



Vraag 2:



Het bedrag van € 2,56 zullen waarschijnlijk nog de gebruikskosten zijn van de maand februari, aangezien gebruikerskosten altijd achteraf in rekening worden gebracht.

Als voorbeeld : ga je in januari buiten je bundel(s) of bel je een servicenummer (0900), dan worden deze kosten meegenomen in de factuur van februari.

Het is in feite je laatste (eind-)factuur van je sim-only, en die kosten worden dan nog eenmalig van je rekening afgeschreven.

Als het goed is, kun je deze kosten nog terug vinden in "Mijn Simyo" onder het tabblad "facturen".



Hopelijk is het je zo wat duidelijker geworden!
Hoi EuTeAmo, welkom op het Simyo forum :)



Ook ik vind het super fijn om te horen dat alles goed is verlopen!



Op je eerste vraag is het antwoord iets anders dan MichD aangeeft. Er zijn twee Mijn Simyo pagina’s. De eerste is voor je oude Sim Only abonnement en de tweede voor je nieuwe Prepaid aansluiting. Als je inlogt met je 06-nummer en het oude wachtwoord, dan kom je terecht op je Mijn Simyo pagina van je Sim Only.



Voor je nieuwe Prepaid aansluiting heb je een welkomste-mail gekregen met een nieuw wachtwoord. Als je dit nieuwe wachtwoord gebruikt, dan kom je op je nieuwere Mijn Simyo pagina terecht. Ik heb voor de zekerheid nog een keer een nieuw wachtwoord naar je gestuurd via je e-mail 🙂 Wil je met deze inloggen?

Als je onder het tabblad Mijn gegevens kijkt, dan zie je daar je nieuwe pincode en pukcode staan.



Ik begrijp dat je ook een vraag hebt over je factuur. Je laatste factuur is € 2,56 en bestaat uit abonnementskosten van 1 tot en met 11 maart. Doordat je nummer op 12 maart is overgezet naar je Prepaid simkaart, betaal je niet de volledige abonnementskosten.



Heb je hierover nog vragen?



@MichD; bedankt voor je uitgebreide antwoord! Fijn dat je zo goed meedenkt 😳
Beste Mijnheer/Mevrouw,



Hartelijk dank voor snelle duidelijke uitgebreide reactie. Super top gelukt en over factuur duidelijk

Goed geholpen, dank u..; )

mvg
Hoi EuTeAmo,



Wat fijn om te horen dat de uitleg van MichD en Naomi duidelijk is! Mocht je nog verdere vragen hebben, zien we je graag terug op het Simyo forum! :)



Groetjes, Tiury

Reageer