.

Vraag

Toestel blijft om pukcode vragen, wat nu?

  • 15 July 2023
  • 10 reacties
  • 314 Bekeken

Toestel van mijn zoon blijft om pukcode vragen. Hij heeft een Samsung. Nu hebben we de sim in een ander merk toestel geprobeerd en dan wordt er niet om een pukcode gevraagd. Kan er dan ook gewoon mee bellen. Simkaart terug in zijn toestel, dan weer eerst pukcode invoeren.

Lijkt eerder een toestelprobleem. Hoe kan ik dit oplossen? Heb nog 2 pogingen.

 


10 reacties

Hallo @Pascal1978 dan lijkt het er meer op dat het toestel om een code vraagt en niet de Simkaart.

Of in het andere toestel is uitgeschakeld dat er om een SIM-code wordt gevraagd.

 

Reputatie 7

@Pascal1978 Weet je zeker dat het om de puk-code gaat? Kun je aangeven welke vraag/verzoek je precies ziet?

Een puk-code moet je ingeven om je simkaart te deblokkeren, nadat je meermaals een foutieve simpincode hebt ingegeven. Dus, heb je de simkaart geblokkeerd, nadat meermaals een foutieve code werd ingegeven? 

Volgens mij kun je een geblokkeerde simkaart ook niet in gebruik nemen in een ander toestel. Dus, als je de simkaart wel in een ander toestel kunt gebruiken, zonder een toestel- en/of simpin, dat is een beveiligingsinstelling in het toestel, dan is de simkaart niet geblokkeerd en wordt in het toestel van je zoon derhalve ook niet om puk-code gevraagd. Om de eenvoudige reden dat de simkaart niet is geblokkeerd.

NB De originele simpin, niet als je deze hebt veranderd en de pukcode kun je vinden in je Mijn Simyo.

Succes!

Reputatie 7

@abj Vanzelfsprekend, maar omdat niet iedereen, althans zeker niet ik, dat kaartje 24/7 bij zich heeft, kun je altijd online je codes vinden. Ofwel, dat kaartje zou je in feite om die reden weg kunnen gooien, want ook het nummer van je simkaart staat online bij je Mijn Simyo.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Pascal1978,

Bedankt voor je bericht. Dit lijkt mij inderdaad eerder een toestelprobleem aangezien je de melding niet krijgt in een andere telefoon. Weet je zeker dat het om de pukcode gaat en niet om de code van je telefoon zelf eventueel?

Heel erg bedankt voor de hulp! @RicoK, @JanD en @abj 

Groetjes,
Roeqajja

Toestel van mijn zoon blijft om pukcode vragen. Hij heeft een Samsung. Nu hebben we de sim in een ander merk toestel geprobeerd en dan wordt er niet om een pukcode gevraagd. Kan er dan ook gewoon mee bellen. Simkaart terug in zijn toestel, dan weer eerst pukcode invoeren.

Lijkt eerder een toestelprobleem. Hoe kan ik dit oplossen? Heb nog 2 pogingen.

 

Hoi @Pascal1978 - Pascal.

Duidelijk verhaal met de details. Wat gebeurt er als er geen simkaart in de telefoon wordt geplaatst en daarna activeren van de telefoon? Wordt er dan om een code gevraagd, schermbeveiliging?

 

Reputatie 7

Allemachtig, je zou toch verwachten dat iemand bij wie de nood erg hoog is, zou reageren op meldingen dat er is gereageerd op zijn topic of dat deze op zijn minst zijn topic in de gaten houdt, maar schijnbaar heeft @Pascal1978 nu even andere prioriteiten …….

Er wordt al twee dagen gereageerd, maar respons, ho maar.

Reputatie 7
Badge +7

@Friesian Bedankt voor je reactie! 

Laten we hopen dat het inmiddels al is opgelost voor de klant @RicoK 😊.

Mocht het probleem inderdaad verholpen zijn dan horen we het uiteraard graag @Pascal1978!

Groetjes,
Amy

Allemaal bedankt.

Er zat nog een 2e simkaart in het toestel die allang niet meer werd gebruikt en het was de pukcode van deze sim die werd gevraagd. Oude sim verwijderd en Simyo sim als 1e geplaatst en alles doet het weer.

Reputatie 7

@Pascal1978 Fijn dat het is opgelost en je dit hier hebt gedeeld. 👍🏻

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Pascal1978,

Bedankt voor de update. Goed om te horen dat het is opgelost! :)

Ik wens je een hele prettige dag verder.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer