Hallo @Veugel als je overstapt krijg je altijd een tijdelijk nummer totdat je oude nummer is geporteerd naar Simyo en dat heeft niets met het niet meewerken van je oude provider te maken.
Tevens wordt er duidelijk geïnformeerd dat tijdelijke nummer niet te gebruiken omdat dat niet onder je bundel valt en je er een prijs X per minuut voor betaalt.
Daar is/wordt bij het aangaan van het abo duidelijk over geïnformeerd per e-mail.
Dus die kosten, tja, dat is even slikken, maar het is niet anders.
Stel wel meteen een dataplafond in als je je oude nummer weer terug hebt, dat gaat dan per de 1e van de volgende maand in en je wordt dan geblokkeerd als je buiten je bundel gaat, kost slechts 50 cent per maand.
Kun je niet binnen 14 dagen je abo annuleren, na eerst je verbruikskosten betaald te hebben.
Zie onderstaande link:
https://www.simyo.nl/annuleren
Succes en welkom bij het Simyo forum.
Hoi @Veugel,
Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat er hoge kosten zijn gemaakt. @JanD heeft het proces van nummerbehoud goed uitgelegd (heel erg bedankt!). Je hebt op 21-08 een e-mail ontvangen met meer informatie over je nummerbehoud. Hierin staat onder andere dat het overzetten van je nummer plaatsvindt op 14-11-2024 en dat je bundels pas ingaan zodra je nummer is overgezet. Als je toch gebruikmaakt van je aansluiting, betaal je het buitenbundeltarief van € 0,31 per minuut/sms en € 0,15 per MB. In jouw geval is dit dus gebeurd.
Ik kan heel goed begrijpen dat dit niet fijn binnenkomen is bij Simyo. Ik wil daarom graag met je meekijken naar een oplossing. Zou je mij hiervoor een privébericht kunnen sturen?
Groetjes,
Seren
Het heeft even geduurd maar Simyo heeft mij keurig geholpen.
Ik reed van Zeeuws Vlaanderen naar Nederland en zonder dat ik het wist stond mijn date aan. Dus 8.79 per minuut.
Dank Simyo voor jullie begrip en medewerking.
En Jan D met zulke mails help je niemand. Komt erg betweterig over.
Het is zoals het is @Veugel .
Hi @Veugel,
Bedankt voor je reactie.
Wij zijn blij om te horen dat je tevreden bent met onze hulp! Nog een fijne dag toegewenst.
Groetjes,
Roeqajja