Skip to main content
Oom en tante zijn voor paar maanden over uit Nieuw Zeeland. We dachten slim te zijn en hebben voor beiden een prepaid simkaart aangeschaft voor beiden. Vandaag kaartjes via de post ontvangen en nu ik deze bij hen in de telefoons wil stoppen, blijft deze zeggen dat pincode niet klopt. Als ik simkaart vervolgens in mijn eigen telefoon steek, doet deze het wel.

Weet iemand of het misschien niet mogelijk is om de Nederlandse simkaarten in een nieuw Zeelandse telefoon te gebruiken? (Ter info:beide toestellen zijn simlockvrij)



Dankjewel
Welke melding staat er precies alvorens de pincode word ingevoerd?
Wenneke24, je moest eens proberen jouw Simyo simkaart in die van je oom en tante te stoppen (mits het formaat hetzelfde is uiteraard). Als jouw simkaart ook niet geaccepteerd wordt dan heb ik (en naar ik aanneem ook Raytje) sterk het vermoeden dat er toch een simlock op die toestellen zit.



Nederlandse prepaid simkaarten zijn in iedere willekeurige mobiele telefoon te gebruiken als die maar simlockvrij is. Het maakt niet uit of die in Nieuw-Zeeland is gekocht of waar dan ook.
Ik heb inderdaad dat vermoeden, vandaar dat ik naar de melding vroeg. Haar Simkaart proberen is ook een optie 🙂
Hoi Wenneke24,



Leuk om te zien dat jij je vraag hier op ons forum stelt:)



Ik vrees inderdaad dat Scotsman en Rayjte(Bedankt heren!) gelijk hebben.:S Het lijkt er op dat er toch een simlock op de toestellen zit.

Kun jij eens testen of jouw simkaart het wel doet in één van de telefoons?



Zo niet ben ik ook heel benieuwd naar de melding. En om welke soort telefoons gaat het?
Inmiddels uitgeprobeerd met mijn eigen sim. Op toestel van tante blijkt idd simlock te zetten (had ze zelf geen idee van natuurlijk)

Op toestel van oom zit geen simlock, daar kan ik mijn eigen sim gewoon indoen en dan werkt alles. De melding die ik krijg bij oom is dat password verkeerd is. Het gaat trouwens om iPhone 4.
Hoi Wenneke24,

In de telefoon van je oom werkt jou simkaart, maar je krijgt wel een melding over een incorrect password?

Wat is de melding exact?

Reageer