.

Beantwoord

Telefoon herkent simkaart niet

  • 7 August 2013
  • 10 reacties
  • 4028 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Ik heb een sim only afgesloten bij simyo, nu heb ik de sim kaart ontvangen.
Sim kaart in  (gloed nieuwe) iphone gestopt, zegt de iphone , please insert a sim cart, terwijl ik dat net gedaan heb.
Kortom hij leest de sim kaart niet, is de sim kaart nog geblokeert vanwege de transfer van mijn prepaid t-mobile  06 nummer naar simyo?

Wat zou het probleem kunnen zijn en hoe los ik het op?
bij voorbaat harstikke bedankt natuurlijk. 
icon

Beste antwoord door Charlene 9 August 2013, 10:29

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Is het een nano simkaart voor de iPhone 5?
Zo niet probeer eens een ander toestel en laat even weten wat er gebeurt.
Reputatie 7
Badge +9
Moet een nieuwe sim niet eerst geactiveerd worden op http://www.simyo.nl/activeren?
het is een iphone 3gs....
in de iphone 3gs van een vriend doet de simkaart het gwn wel.. heel gek!
Reputatie 7
Badge +9
Kan het zijn dat je iPhone niet simlockvrij is?
ik heb de telefoon op mmobiel.nl besteld, en gemaild ze garanderen me dat ze simlockvrije toestellen verkopen. zo ook deze iphone 3gs heel gek..
ik ga verschillende dingen proberen, ik heb gehoort dat ik mijn iphone enkele keren uit moet laten gaan voor dat hij de simkaart leest, 3 tot 4 keer.
nu heeft deze iphone een batterij duur van 300 uur op stand bye, ongeveer 10 dagen dus kan lang gaan duren....

Andere mogenlijkheid die ik ook op dit forum heb gelezen is andere sim bestellen en kijken of die het wel doet.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Marck, en welkom op het forum!

Ik heb je aansluiting gecheckt, en hij hoort gewoon te werken.
Je zegt dat je simkaart het in een telefoon van een vriend ook doet, het lijkt toch echt aan je telefoon te liggen...

Misschien kun je bij de leverancier checken wat het kan zijn?
ik ga verschillende dingen proberen, ik heb gehoort dat ik mijn iphone enkele keren uit moet laten gaan voor dat hij de simkaart leest, 3 tot 4 keer.
nu heeft deze iphone een batterij duur van 300 uur op stand bye, ongeveer 10 dagen dus kan lang gaan duren....

Andere mogenlijkheid die ik ook op dit forum heb gelezen is andere sim bestellen en kijken of die het wel doet.


Dat lijkt me onzin. Let er op dat de simkaart er goed ingaat, dus niet op zijn kop.
Het toestel helemaal uitzetten en weer opstarten helpt vaak ook, of het toestel volledig resetten naar fabrieksinstellingen.
Badge +8
Dat lijkt me onzin. Let er op dat de simkaart er goed ingaat, dus niet op zijn kop.
Het toestel helemaal uitzetten en weer opstarten helpt vaak ook, of het toestel volledig resetten naar fabrieksinstellingen.


Inderdaad Marck,

Zo ingewikkeld zal het niet zijn, hoor.

Probeer je iPhone eens te synchroniseren met iTunes met de Simyo simkaart erin.
En als dat niks oplevert, kun je een handmatige reset doen:

-Aan/uit knop ingedrukt houden samen met de thuisknop (ronde knop scherm)
-Allebei indrukken en ingedrukt houden tot appeltje wegvalt en weer omhoog komt

Hij gaat nu langzaam weer opstarten en zal zichzelf aanmelden op het netwerk.

Laat je even weten of het werkt?

Groetjes,
Charlene

Reageer