.

Beantwoord

Telefoon gestolen, met IMEI nummer blokkeren?

  • 10 July 2015
  • 6 reacties
  • 10146 Bekeken

Hallo,

gisteravond is mij telefoon gestolen. Nu heb ik de sim kaart al geblokkeerd, maar ik las op internet dat providers ook met een IMEI nummer het hele toestel kunnen blokkeren. Dit zou ik graag doen. Waar moet ik dit doen? Aan wie/welk telefoonnummer kan die opdracht geven?
icon

Beste antwoord door Renoster 10 July 2015, 22:17

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 4
Badge +7
Goedenavond ruudzondertelefoon

Bah wat een misselijke streek andermans eigendommen onrechtmatig toe te eigenen.
Jij bent de derde al deze week, althans hier op dit forum die er melding van maakt.

Het IMEI nummer blokkeren blijkt niet voldoende effectief te zijn. Het blokkeert namelijk niet de toegang tot internet via wifi. Daarnaast heeft de blokkade geen effect in het buitenland waar de telco's geen IMEI-nummers blokkeren.


Wat jij gedaan hebt de simkaart blokkeren is goed. Hij kan niet meer gebruikt worden. Alleen jammer van de bestanden zoals fotos en/of documenten. Als je anti-theft op je toestel hebt zou je hem eventueel nog kunnen traceren.

Op mijn Simyo kun je een nieuwe simkaart bestellen, met behoud van je mobiele nummer. Als deze is geactiveerd kan je weer normaal gebruik maken van een reserve toestel, als je die hebt. De dief kan niets meer met je oude sim-kaart doen, omdat die dan definitief is geblokkeerd.

Hoop dat ik je een eindje in de richting heb geholpen.

Met vriendelijke groet en ondanks alles een fijn weekend.

Renoster.
Als het een Android is, dan kun je inloggen op Play en via apparaatbeheer ook zien waar je telefoon voor het laatst was. Dit gaat namelijk via 3G of Wifi. Handig om te zien dus waar ie was tot je Sim werd geblokkeerd.
Dat het een giga rotstreek is moge duidelijk zijn wanneer hij is gestolen. Nu ga ik naar jou een beetje hard overkomen.
De telefoon is jouw verantwoording, een provider levert diensten maar hoort niet bij de rechterlijke macht = lees politie.

Is het een Samsung kun je ook uit de voeten met het imei nummer, opspoorbaar tot op enkele meters.
Ook zijn er apps, bijvoorbeeld antivirus, met antitheft.

Ennuh hang dit eens aan je broek.🆒

Reputatie 4
Badge +10
Hoi ruudzonderelefoon, welkom op het Simyo forum!

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Simkaart. Zo blijft het forum overzichtelijk :)

Erg naar dat je telefoon is gestolen 😞 Vanuit ons kun je alleen je simkaart blokkeren. Deze blokkade is gelukkig goed doorgekomen, dus de dief kan je simkaart in ieder geval niet gebruiken. Met het IMEI nummer kunnen wij niks doen. Deze is namelijk gekoppeld aan je telefoon.

Ik zie dat ook de andere forumleden, Renoster, Raytje en Friesian al iets meer hebben verteld. Heb je iets aan hun tips? :$

@Renoster, Raytje en Friesian; bedankt jongens voor jullie goede hulp 😃
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Sim blokkeren heb ik na 15min al gedaan, met de telefoon van mijn vriendin nadat de telefoon niet meer bereikbaar was (uitgezet door dief waarschijnlijk). Ook een nieuwe vervangende sim aangevraagd.

Alleen ik heb het IMEI nummer, maar kan echt nergens mijn telefoon traceren...is dat überhaupt mogelijk? Volgens mij heb ik alle opties al geprobeerd. Was natuurlijk niet zo slim om antidiefstal apps ed te installeren:(

De telefoon is een samsung galaxy s3, gekocht toen ie net nieuw was paar jaar terug.

Kom via google play alleen hier: oe we de laatst gebruikte locatie bepalen

"We bepalen de laatst gebruikte locatie van uw apparaat aan de hand van IP-adressen. IP-adressen worden toegewezen door uw mobiele provider, internetprovider of werk en worden meestal toegewezen op basis van uw fysieke locatie."

Maar daar kan je verder niet zoeken waar (als je de IP al weet) je dit kan invoeren en zoeken.

Verder krijg ik di in play: Locatie niet beschikbaar Laatst online op 5 juli 2015

Nergens dus ergens waar ik een IMEI nummer kan invoeren en traceren...?

Waar het mij om gaat is dat de dief niet al mijn foto's en whatsapp gesprekken van de laatste 4 jaar kan teruglezen, niet dat er heel spannende dingen in staan. Maar het is toch je privacy informatie. Allemaal foto's van mijn pasgeboren zoon ed (gelukkig wel een dropbox link naar mijn pc, dus ben de foto's niet kwijt.

Het liefst zou ik hem vergrendelen en dat schijnt alleen de politie of de provider te kunnen doen met het IMEI nummer. Vandaar ook mijn vraag of dat geregeld kan worden? Echte criminelen kunnen daar wel weer omheen natuurlijk, maar misschien gaat de telefoon dan terug naar fabrieksinstellingen en wist deze alle rommel die ik er ooit op gezet heb.
Reputatie 5
Badge +11
Hi ruudzondertelefoon,

Voor zover ik weet kun je enkel een telefoon lokaliseren wanneer je dat ingesteld hebt via een app of iets dergelijks. De locatie kun je dan nakijken op een website.

Ik weet niet of het enige troost biedt, maar een dief gaat over het algemeen niet rustig foto's browsen in een gejatte telefoon...
Gelukkig heb je wel een back-up van je foto's en ben je ze niet kwijt!

Reageer