Skip to main content
Paar week terug is mn telefoon waarschijnlijk gestolen, met uiteraard mijn simkaart er nog in.

Nu heb ik al sinds mn 15e ofzo hetzelfde nummer (ben nu 20 :p) en ben er een beetje aan gehecht.

Als ik nu een nieuwe (vervangende?) simkaart bestel, kan ik dan gebruik maken van mijn resterende beltegoed en mijn oude nummer?

Alvast erg bedankt!

Groeten Rieke
Hoi riekedo, welkom op het forum van Simyo :)



Wat vervelend dat je telefoon weg is. Zo jammer als ie gestolen is :mad:

In je gegevens zie ik dat je je simkaart al hebt geblokkeerd op Mijn Simyo, heel slim! Je kunt nu op Mijn Simyo, op het tabblad Mijn instellingen & simkaart een vervangende simkaart bestellen.

Deze kost eenmalig €5 en heb je binnen 2 werkdagen in huis. Uiteraard met het 06 nummer waar je zo gehecht aan bent ;)



Heb ik je vraag zo duidelijk beantwoord, riekedo?
Hee Ernst,

ja duidelijk! Dankjewel, en fijn om te horen!

Rieke
Fijn om te horen, riekedo, graag gedaan :)



Mocht je nog andere vragen hebben, dan zien we je graag terug op het forum!
Hallo,



ik heb een nieuw probleem:

ik heb mijn vervangende simkaart geactiveerd via mijnsimyo.nl en ik heb de juiste pincode gebruikt, maar nu heb ik geen configuratiesms'jes ontvangen waardoor ik nu niet kan bellen, sms'en en internetten.

Hoe kan ik dit oplossen?

Groeten Rieke
Hoi riekedo,



Wat vervelend dat je je aansluiting nog niet weer kan gebruiken. Ik heb zojuist je simkaart even een reset gegeven op het netwerk.



Zou je je telefoon even uit en weer aan willen zetten? Mocht je dan nog je simkaart niet kunnen gebruiken, dan zou ik graag willen weten of je een bepaalde melding krijgt op je telefoon?



Ik hoor graag van je! 🙂
Hallo,

super, het heeft het probleem verholpen indd!

Na een poosje gaf mijn telefoon echter weer "Geen Simkaart" aan, maar na ff opnieuw opstarten deed hij het weer.

Het is nog wel zo dat ik de configuratiesmsjes niet heb gekregen, alleen 1 van 1300 die zegt dat ze eraan komen.

Kunt u ook zien of mijn telefoon na 20 september nog iets heeft gedaan tot het moment dat ik de kaart blokkeerde?

groeten Rieke
Hoi riekedo,



Welke telefoon heb je? Dan ga ik je helpen met de juiste internetinstellingen :)



Ik zie dat er na 20-9 om 0.02 uur tot 24-10 om 11.50 uur geen verbruik meer heeft plaatsgevonden.

Dit kan je zelf ook overigens terugzien op Mijn Simyo onder het tabblad 'Verbruik'.
Aha, dan is mn telefoon waarschijnlijk gestolen, want de 24e was ik hem gewoon nog kwijt. kon het overigens zelf niet terugvinden



Ik heb nu een Optimus L9.

Alvast bedankt!

Rieke
Hoi riekedo,



Je zou nog een keer "JA" naar 1300 SMS'en. Mocht je de configuratie SMS'jes niet binnenkrijgen, volg dan de volgende stappen:



Vanaf het startscherm ga je naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen Toegangspunten.

Hier verwijder je alle profielen om vervolgens een nieuwe APN aan te maken met de volgende gegevens:



• Verwijder alle bestaande APN’s in de verbindingsinstellingen van uw toestel (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.

• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.

• Bij Naam, voer: Mobiel Internet in.

• Bij APN, voer: portalmmm.nl in.

• Bij Proxy, voer niets in.

• Bij Poort, voer niets in.

• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.

• Bij Wachtwoord, voer niets in.

Scroll naar beneden.

• Bij MCC, voer 204 in.

• Bij MNC, voer 08 in.

• Bij Verificatietype, kies PAP.

• Bij APN-type, kies 'Internet' of voer 'default' in.

• Kies de menu-toets.

• Kies Opslaan.



Laat je me even weten of het je gelukt is met behulp van deze instellingen? 🙂
Hallo,

sorry voor de late reactie,

weet niet meer hoe het geregeld is, iig niet via dat stappenplan, maar uiteindelijk doet alles het gewoon 🙂
Hoi riekedo,



Fijn dat je laat weten dat internet weer werkt. Mocht internet weer raar doen dan kan je het stappenplan alsnog volgen. We zien je graag weer terug op het forum.



Bedankt dat je de moeite hebt genomen om te reageren 🙂

Reageer