Skip to main content

.

batterij van de telefoon plat, kan gebeuren

Maar invoeren van de simkode is fout gegaan, terwijl ik deze niet heb gewijzigd.

dus moest ik pukkode invoeren,  dit gedaan en daarna de simkode. ik krijg enkel maar de melding dat de pukkode niet klopt. Las ik ergens dat bij 3 foute pogingen de simkode kan worden gewijzigd, dus dit geprobeerd. nieuwe pinkode ingevoerd en bevestigd.

ik blijf echter de melding krijgen dat de pukkode onjuist is bij de simkaart.

wie snapt het?? en kan me helpen??

Beste ​@Inktvis meestal moet je buiten de code voor de simkaart eerst een code voor het ontgrendelen van de telefoon in voeren en daarna pas de code voor de simkaart, daar is misschien de verwarring ontstaan.

In MijnSimyo vind je de pukcode en de originele pincode, maar die wijzig je meestal, maar de originele pincode onthoudt het systeem.

Succes.

Hoi ​@Inktvis,

Heb je toevallig een Samsung? Wij zien af en toe dat Samsung toestellen de PUK-code niet accepteren. Je kunt dan het beste deze stappen even volgen:

1. Simkaart in ander toestel plaatsen: Plaats de Simyo simkaart in een ander merk telefoon. Het maakt niet uit welk merk telefoon het is, als het maar geen Samsung is;
  2. PUK-code invoeren: Voer de PUK-code in die bij de Simyo simkaart hoort. Daarna kiest de klant een nieuwe pincode, die de klant vervolgens bevestigt door de nieuwe pincode nog een keer in te voeren;
  3. Simkaarten terugplaatsen: Haal de simkaart uit de telefoon en plaats deze weer terug in de eigen Samsung telefoon. Je kunt nu de nieuwe pincode invoeren en de simkaart ontgrendelen.

Laat je ons even weten of dit is gelukt? 

Groetjes,
Seren

Reageer