.

Beantwoord

Steeds opnieuw naar pukcode gevraagd. Hoe komt dat?

  • 1 November 2015
  • 12 reacties
  • 2696 Bekeken

Bij het opstarten van mijn telefoon wordt sinds 2 dagen naar mijn pukcode gevraagd. Als ik die invoer, wordt er een nieuwe pincode gevraagd. Vervolgens staat er: bevestig nieuwe pincode. Als ik dat doe, wordt er opnieuw gevraagd naar de pukcode en start alles weer opnieuw.
Wat te doen?
icon

Beste antwoord door maikel.twinnie 1 November 2015, 20:31

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hou PaulineH,

Welkom op het Simyo Forum.

Dit klinkt als muziek in mijn oren. Een toestel merk kent dit maar weet het merk zo even niet.
Maar gelukkig voor jou, heb ik tips!
Heb je een vriend of vriendin of een vader of moeder met een mobiel?
Vraag even of je hem 5 tot 10 minuten mag lenen.
We doen het volgende.
We halen jou simkaart uit jou toestel en stoppen hem in een ander toestel van een ander persoon.
Daar voer je de puk code in en de pin code van je simkaart. Gelukt?
Haal de simkaart dan uit dat toestel en stop het in je eigen toestel terug.
De simkaart zit weer in je eigen toestel en voer dan de pincode van je simkaart in.
Als het goed is werkt je simkaart dan weer in je eigen toestel!

Gaat dit zo lukken?
Dank je wel! We zullen het gaan proberen. Het betreft een HEMA telefoon. Ik kan nog 4 keer met de puk code werken en hoop dus dat je tip werkt!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi PauloneH,

Om te zorgen dat je niet de verkeerde puk code gebruikt.
Kijk hem even na via Mijn Simyo.
Dit kan via Mijn Simyo, Instellingen, Simkaart.
Hier staat de puk code.

Succes en zie je reactie graag tegemoet.
Tja, ik kan niet inloggen, die gegevens staan in mijn telefoon opgeslagen. Pukcode staat op mijn simkaart en pincode weet ik nog.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi PaulineH, welkom op het Simyo forum :)

De gouden tip is je inmiddels gegeven. Het is inderdaad een kwestie van de simkaart ontgrendelen in een andere telefoon en vervolgens weer terugplaatsen. Laat je ons weten of het is gelukt?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor het antwoord maikel.twinnie!
Vanavond proberen en ik laat weten of het is gelukt! Bedankt voor de gouden tip!
Vervelend, het kleine simkaartje past niet in onze oude telefoon.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi PaulineH,

Dat is toch wel een heel groot nadeel van het feit dat techniek altijd maar kleiner moet worden! Heb je geen buurman/ buurvrouw die even twee tellen kan helpen hiermee? :D

Groetjes, Tiury
We gaan inderdaad eens buurten!
Reputatie 6
Badge +10
Het is dat je niet bij me om de hoek woont 😉. Ik hoor graag van je of je iemand hebt kunnen vinden!

Groetjes, Tiury
Dag Tiury, ik schaam me dood....de code die ik voor pukcode hield was niet de pukcode. Iemand op mijn werk heeft me dit fijntjes duidelijk gemaakt en geholpen. De telefoon doet het nu weer. Enorm bedankt voor alle snelle reacties!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi PaulineH,

Ach, dat kan toch gebeuren! Gelukkig heeft iemand dit even kunnen uitleggen 🙂

Super fijn dat je telefoon het weer doet en voor de volgende keer, weet je precies wat je moet doen! Graag gedaan namens iedereen die in dit topic heeft gereageerd. Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden!

Groetjes,
Angela

Reageer