.

Beantwoord

simyo in volvotelefoon werkt niet, wat kan ik doen?

  • 27 May 2021
  • 6 reacties
  • 94 Bekeken

Net mijn prepaid binnengekregen en geactiveerd in mijn Volvo v 70 uit 2000, helaas werkt het niet. Wat doe ik verkeerd of werkt er niet, leest wel kaart, pincode ook, maar als in mijn autonummer probeer te bellen, geeft deze aan geen goed bereik te hebben.

icon

Beste antwoord door RicoK 27 May 2021, 17:23

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7

@JaccovolvoV70 Doet je simkaart het überhaupt wel? Want mogelijk is de autotelefoon in je Volvo te verouderd voor de huidige generatie simkaarten.

Vroeger, dus zo'n 20 jaar geleden was er geen 3G, laat staan 4G. Ik zou zelfs niet eens weten of 2G er toen al was…. Om deze reden zal de huidige generatie simkaarten het niet meer doen in oude apparaten.

Helaas…. Een moderne telefoon is wel snel gekocht, maar voor zo'n mooie klassieke V70, zal dat helaas niet op gaan.

dank voor je snelle reaktie Rick,

Kaart doet het wel, geeft ook signaalsterkte aan (4streepjes), maar bij intypen 06 nr (bijv 0630228850) gaat laatste cijfer knipperen en doet ie verder niets 

Reputatie 7

@JaccovolvoV70 In dat geval, je hebt er wel helaas helemaal niets aan, ben ik wel aangenaam verrast, dat zo'n ‘oud apparaat’ een moderne simkaart leest. Althans, want volgens mij moet een apparaat wat te oud is voor een simkaart zelfs helemaal geen dekking kunnen geven, omdat het apparaat er domweg geen gebruik van kan maken.

Ik heb een tijd terug al weer een Volvo S60 uit 2001 gereden, prachtig was dat, 5 cilinders met 170PK, maar niet geheel probleemloos. Daardoor was ik veel op Volvo-fora actief. Ik zou je willen adviseren daar eens je licht op te steken.

Edit: Wel is de titel van je topic ietwat misleidend, omdat ik namelijk twijfel of de oorzaak van je probleem bij Simyo ligt, daar de kaart wel wordt geaccepteerd en bereik laat zien….. :wink:

Misschien zou je het eens kunnen proberen met een simkaart van een familielid, huisgenoot of vriend.

 

Dank rico ( niet Rick), heb. Dit is de 200 pk uitvoering, geheel gereviseerd, rijd nu zalig, maar ga licht opsteken bij Volvo forum

gr jacco

Reputatie 7

Succes! En houdt ons op de hoogte alsjeblieft.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi JaccovolvoV70,

 

Welkom op het Simyo forum, goed dat je contact opneemt!

 

Jammer dat het niet werkt, ik durf alleen niet te zeggen of het aan de simkaart ligt of niet. Je kunt dit het beste testen door de simkaart in een toestel te plaatsen en daar te checken of het wel werkt, mocht dat het geval zijn dan ben ik bang dat de simkaart en de Volvo v 70 geen goeie combi zijn. In dat geval kun je de simkaart in een toestel gebruiken of de aansluiting annuleren. Mocht de simkaart (ook) niet volledig werken in een toestel dan kunnen we een nieuwe simkaart opsturen. 

 

Ik vermoed alleen dat het de combinatie is wat niet lekker werkt zoals RicoK al aan gaf. Thanks voor je snelle reactie RicoK!

 

Fijn weekend!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer