Skip to main content

.

Eergisteren esim van simyo aangeschaft.

Lukt me niet om deze te activeren.

Ik heb een Apple iPhone 16 Pro Max. Deze is recent aangeschaft in de VS en heeft geen slot voor een fysieke simkaart. Je kan er alleen met esim mee werken. Maar wel met meerdere tegelijk, zegt Apple support. Dat wil ik dus. Naast mijn werk esim (andere provider) wilde ik een privé nummer erbij van Simyo.

Maar dat lukt dus niet. Na de keuze “2 simkaarten tegelijk” kom ik in de app in een wizard met 3 stappen. Bij de eerste stap (esim activeren) blijft de app hangen. Geen (fout)melding, niets. Ik kan niet uit dat scherm, ik kan wel naar stap 2 en 3, maar deze zijn grijs/niet actief. Enige manier om de app te verlaten is deze via iOS afsluiten.

Ik heb alle veelgestelde vragen en uitleg over esim gelezen. Dus ook de pagina dat bij sommige toestellen uit het buitenland er fouten kunnen optreden. Maar dit is toch gek, want er treedt geen fout op, de simyo app “hangt” en geeft geen melding. 

Op zich ook gek dat een simyo esim niet met QR geactiveerd kan worden. Ik heb al vaak met esim gewerkt in verschillende landen en dat werkt altijd perfect. 

Help. 

Hi @Simyo_newby,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat de installatie van je eSIM niet lukt!

Het klopt dat er momenteel een issue in de app speelt waardoor je blijft hangen als je kiest voor de optie “2 simkaarten tegelijk”. Onze excuses voor het ongemak. Zou je kunnen proberen om te kiezen voor de optie om 1 simkaart te gebruiken? Dit heeft verder geen invloed op je andere eSIM. Je kan na de installatie van je eSIM de lijn inschakelen in je toestel. Ik heb begrepen dat dit een tijdelijke oplossing is. Ik hoor graag van je of dit je ook heeft geholpen.

Groetjes,
Roeqajja


Hallo Roeqajja,

Dank voor je reactie.

Die andere optie heb ik uitgevoerd in de app. Dat ging vooralsnog goed. De simyo esim is nu geactiveerd, en ik zie dat ik twee nummers naast elkaar heb.

In de app ging het uiteindelijk toch nog niet helemaal goed. Helemaal op het eind, als ik bij het feestelijke: “Gelukt!” terecht kom staat nog een laatste groene balk/button “Doorgaan”. Die reageert niet. Ik denk niet dat dat veel invloed heeft op de werking maar als je de ontwikkelaars op de hoogte wil stellen dat ze hier ook nog naar kunnen kijken…

Vriendelijke groet,
Raymond


Hi @Newby1,

Bedankt voor je reactie.

Fijn om te horen dat het is gelukt! Wat betreft de niet-werkende knop in de app, zal ik intern doorgeven zodat hier even naar gekeken kan worden. Thanks voor je feedback. 🙂

Groetjes,
Roeqajja


Reageer