Skip to main content

.

Ben van iphone 13 mini naar iphone 15 gegaan. Zelfde app laat op de iphone mini de optie zien nieuwe e-sim aanvragen (en alle opties rondom e-sim) maar op de nieuwe iphone 15 laat de app niks van e-sim zien in de instellingen. Wel de esim zelf, maar niet de optie om het opnieuw in te stellen of aan te vragen. Ik heb de esim all verwijderd van de iphone 13.

Enige verschil is, iphone 13 draait op IOS 17 en iphone 15 op IOS 18

Hi @Qasie,

Bedankt voor je bericht. Wat gek! Ik kijk graag met je mee wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Heb je je telefoon toevallig in het buitenland gekocht? 

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Roeqajja

Nee precies hetzelfde als mijn vorige telefoon. 

Hoi @Qasie,

Bedankt voor je reactie.

Heb je al geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te downloaden? 

Zie je de optie nog wel staan via je oude Iphone?

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Ashley

Ik heb de oude iPhone ook geupdate naar IOS18 dat lijkt wel te werken. Beide telefoons zijn in Hongarije aangeschaft begrijp ik net. Met die logica zou de Iphone 13 mini ook niet moeten werken? 

Ik ben naar Simyo overgestapt met de wetenschap dat dit op mijn telefoon werkte, nergens werd aangegeven dat het misschien niet zou werken. 

Hebben jullie een andere oplossing? 

Hi @Qasie,

Bedankt voor je reactie.

Op toestellen uit het buitenland kan het voorkomen dat het installeren van eSIM niet afgerond kan worden omdat de software dat niet toestaat. In dit geval kun je dus geen gebruik maken van je eSIM. Als je je telefoon in het buitenland koopt is er een kleine kans dat het wel lukt om onze eSIM te installeren op je telefoon, maar het lukt vaak ook niet. Helaas hebben wij hier geen oplossing voor.

Groetjes,
Roeqajja

Interessant, ik heb hier in de EU nog nooit last van gehad. Is dit een Simyo iets? Telefoon accepteert moeiteloos esims van Odido, Hongaarse vodafone en amerikaanse providers op vakantie, laatst nog gebruikt op dit toestel. 

Wat stelt simyo voor als oplossing ? 

Hi @Qasie,

Bedankt voor je bericht. Ik kan het begrijpen dat je hier vragen over hebt.

Omdat het niet mogelijk is om je eSIM te installeren op je nieuwe telefoon, stel ik voor dat wij je kosteloos een fysieke simkaart versturen. Je kunt mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens als je dit zou willen.

Je zou eventueel ook nog gebruik kunnen maken van je eSIM op je oude telefoon als je deze nog hebt (aangezien je aangaf dat de installatie wel lukte op je oude toestel). Ik hoor graag voor welke optie je kiest. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer