Skip to main content
Ik heb zelf mn telefoon gekocht en via sim only maandelijks een bundel waar ik tot begin maart 2016 aan vast zit. Periode was 1 jaar.

Nu heb ik een nieuwe telefoon en een nieuw nummer en wil deze zsm opzeggen (dat kan dus vanaf maart 2016, geen probleem). Nu wil ik m'n "oude" telefoon verkopen, kan dat of moet deze nog simlockvrij gemaakt worden, en zo ja, per wanneer kan dit? (Uiteraard betaal ik m'n bundel t/m maart)
Als ik het goed lees is het toestel niet in combinatie met een abonnement gekocht maar apart van een provider. Het checken of het toestel simlockvrij is valt makkelijk te controleren. Dit doe je door een simkaart van een andere provider, dan jou huidige provider, in het toestel te doen. Wanneer je dan de pincode van die simkaart kunt invoeren en daarna kan gaan bellen of iets anders kunt gaan doen dan is het toestel simlockvrij anders zal er een melding op het scherm komen.

Deze melding kan per merk toestel verschillen maar komt neer op:

SIM geweigerd

Netwerkcode fout

Voer NCK code in

Voer netwerk code in

Toets aanbieder code in

Netwerkvergrendeling

Beperkingscode invoeren



De unlock code kan worden opgevraagd bij de provider die het toestel te koop heeft aangeboden. Hiervoor heb je het IMEI nr nodig. Het beste is om dit uit het toestel op te vragen. Door middel van *#06# in te voeren zal vanuit de software in het toestel het IMEI nr worden getoond. Hiermee kan de unlock code opgevraagd worden. 12 maanden na aanschaf en activering van de (prepaid)simkaart of het ingaan van het abonnement moet de unlock code gratis worden verstrekt. Is het toestel nog geen 12 maanden in uw bezit dan kan er een bedrag in rekening worden gebracht.
Hoi Esther Coolen,



Om heel eerlijk te zijn heeft Simyo niet heel veel te maken met een Simlock op jouw telefoon. Dit komt omdat wij geen simlock telefoon verkopen! Ook heb je geen simlock telefoon nodig om onze simkaart te gebruiken. Wat het op zich wel makkelijk maakt; want deed jouw Simyo simkaart het in de betreffende telefoon, is het een simlockvrije telefoon 🙂.



Daarnaast kun je er achter komen door de test van Schoenklomp te proberen 🙂.



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord Schoenklomp 🙂!

Reageer