.

Beantwoord

Simkaart wordt niet meer herkend

  • 24 December 2013
  • 9 reacties
  • 5073 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Hallo,

Afgelopen vrijdag was mijn telefoon leeg. Omdat ik een nummer wilde bellen uit mijn telefoonboek, is toen de simkaart eruit geweest om in een andere telefoon te doen.

Toen ik thuis was en mijn telefoon weer aanzette, kreeg ik de melding: geen simkaart aanwezig. Omdat hij het met een andere simkaart wel deed, ben ik er vanuit gegaan dat de simkaart stuk was en heb een nieuwe besteld. Die heb ik vandaag ontvangen en geactiveerd, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Dus in het kort:
mijn sim + mijn telefoon = werkt niet
andere sim + mijn telefoon = werkt.
Mijn sim + andere telefoon = werkt

Ik zou graag weten waar dit aan ligt.
icon

Beste antwoord door Charlene 27 December 2013, 10:16

Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge +8
Hallo,

Afgelopen vrijdag was mijn telefoon leeg. Omdat ik een nummer wilde bellen uit mijn telefoonboek, is toen de simkaart eruit geweest om in een andere telefoon te doen.

Toen ik thuis was en mijn telefoon weer aanzette, kreeg ik de melding: geen simkaart aanwezig. Omdat hij het met een andere simkaart wel deed, ben ik er vanuit gegaan dat de simkaart stuk was en heb een nieuwe besteld. Die heb ik vandaag ontvangen en geactiveerd, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Dus in het kort:
mijn sim + mijn telefoon = werkt niet
andere sim + mijn telefoon = werkt.
Mijn sim + andere telefoon = werkt

Ik zou graag weten waar dit aan ligt.


Hoi Daph.,

En je nieuwe simkaart geeft dezelfde melding? Dit is wel een beetje een mysterieus probleem.
Wat voor type toestel gebruik je?
Met je simkaart en je aansluiting is verder niets aan de hand inderdaad. Anders zou de simkaart ook niet werken in het andere toestel.
Ik heb wel eens gehoord van iemand dat als je de simkaart uit een toestel hebt gehaald terwijl het aan stond, dat de telefoon bij het terugplaatsen ook weer aan moet staan. Maar jouw batterij was leeg.. Misschien kun je dat toch eens proberen.
Een simlock kan het ook niet zijn, want daarvoor werkte onze simkaart wel in dat toestel, toch?
Ik ontvang graag je toesteltype,

groetjes,
Charlene
Hallo Charlene,

Bedankt voor de feedback.

Ja, ook bij de nieuwe simkaart kriojg ik de meldiing: "geen simkaart aanwezig".(Hij gedraagt zich dus alsof er geen simkaart inzit. Geen pioncode ascherm of iets.) Terwijl een andere simkaart het wel direct doet. Zelfde verhaal met mijn simkaart, dat ik deze in de telefoon van mijn broertje deed, kreeg ik het scherm voor de pincode en daarna de instellingen voor MMS.

Ik heb een Sony Xperia Typo, daarbij is het niet mogelijk de simkaart eruit te halen als hij aan staat, de simkaart zit onder de batterij. En ja, voor hij uitviel deed hij het prima.

Groetjes,
Daphne
Reputatie 7
Badge +9
Heeft dat toestel de mogelijkheid om een factory reset te doen?
Dat heeft hij, maar ook dat heeft geen resultaat gehad helaas.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Daph.,

Ik ga even in overleg met Charlene wat hier een oorzaak van kan zijn 😕

Voor nu: Scotsman: dank voor het meedenken!
Hoi Ernst,

Ik hoor graag  van je terug hierover.

De Sony site wijst naar de simkaart, daar heb ik dus ook weinig aan.

Gr
Badge +8
Hoi Ernst,

Ik hoor graag  van je terug hierover.

De Sony site wijst naar de simkaart, daar heb ik dus ook weinig aan.

Gr


Hoi Daph.,

Ik heb wat onderzoek gedaan, en het lijkt toch een Experia probleem. Meer mensen geven aan dat hun toestel ineens hun simkaart niet meer 'herkent'. Bij sommigen heeft terugzetten naar een eerdere software-versie geholpen, maar soms was een nieuw toestel pas de oplossing. Aan je aansluiting kunnen we niets doen om het te verbeteren. De sim werkt immers wel in een ander toestel, en zou het dus ook moeten doen in de jouwe. Je aansluiting is gewoon actief op het netwerk.
Ik zou dus toch even teruggaan naar de leverancier. Wellicht valt dit nog onder fabrieksgarantie.

groetjes, Charlene
Hoi Ernst,

Ik hoor graag  van je terug hierover.

De Sony site wijst naar de simkaart, daar heb ik dus ook weinig aan.

Gr


Hoi Daph.,

Ik heb wat onderzoek gedaan, en het lijkt toch een Experia probleem. Meer mensen geven aan dat hun toestel ineens hun simkaart niet meer 'herkend'. Bij sommigen heeft terugzetten naar een eerdere software-versie geholpen, maar soms was een nieuw toestel pas de oplossing. Aan je aansluiting kunnen we niets doen om het te verbeteren. De sim werkt immers wel in een ander toestel, en zou het dus ook moeten doen in de jouwe. Je aansluiting is gewoon actief op het netwerk.
Ik zou dus toch even teruggaan naar de leverancier. Wellicht valt dit nog onder fabrieksgarantie.

groetjes, Charlene


Hoi Charlene,

Dank je wel, ik ga het proberen
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Charlene,

Dank je wel, ik ga het proberen


Hou je ons op de hoogte? We zijn benieuwd!

Reageer