Drie, vier maanden geleden heb ik een nieuwe simkaart van u gekregen maar nu lijkt deze sinds een paar dagen niet meer te werken. Mijn toestel, een Samsung s4, werkt verder nog gewoon prima en is net zo oud.
Omdat mijn simkaart niet meer wordt gelezen: kunt u deze resetten? Er is niets met het toestel gebeurd voor zover ik weet. Wisselend geeft mijn toestel de boodschap : geen simkaart, of: geen netwerk beschikbaar. Ik neem aan dat met deze laatste melding Simyo wordt bedoeld want Wifi werkt zonder problemen en deze melding is er als ik probeer te bellen.
Ik had gelezen dat resetten kan helpen vandaar mijn verzoek. Als u u andere suggestie hebt hoor ik dat ook graag ;-)
Veel dank alvast!
Bladzijde 1 / 1
Heb je zelf al eens je toestel uit- en weer aan gezet?
Hallo Rico, Jazeker! Batterij eruit. Simkaart opnieuw geplaatst, extra papiertje ertussen voor eventueel beter contact... Vanalles heb ik geprobeerd. Het gekke is dat het bij het opnieuw opstarten van het toestel soms lijkt alsof er helemaal geen simkaart wordt gezien.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Hoi annemariefleur,
Kruistestje lijkt mij zinvol om er achter te komen of de cardreader wel goed werkt.
Jouw sim andere telefoon en vice versa.
Kruistestje lijkt mij zinvol om er achter te komen of de cardreader wel goed werkt.
Jouw sim andere telefoon en vice versa.
Hoi annemariefleur, welkom op het Simyo forum 🙂.
Wat goed om te lezen dat je al zoveel hebt geprobeerd om je simkaart aan de praat te krijgen. Jammer dat het niet veel heeft opgeleverd, maar toch 😉!
Een reset kan nooit kwaad, dus dat heb ik bij deze gedaan. Hiervoor dien je de telefoon voor 15 minuten uit te zetten en je simkaart te verwijderen uit je telefoon. Na die 15 minuten start je de telefoon met simkaart weer op en kun je gelijk testen of hij nu niet meer vraagt om een simkaart.
Uiteraard is de test die Friesian hierboven aangeeft het beste om te toen. Zo weet je of het aan je simkaart of simkaartlezer ligt. Kun je dat proberen als de reset niet heeft gewerkt?
Groetjes, Tiury
Bedankt voor het antwoord Friesian 🙂. En bedankt RicoK voor je hulp!
Wat goed om te lezen dat je al zoveel hebt geprobeerd om je simkaart aan de praat te krijgen. Jammer dat het niet veel heeft opgeleverd, maar toch 😉!
Een reset kan nooit kwaad, dus dat heb ik bij deze gedaan. Hiervoor dien je de telefoon voor 15 minuten uit te zetten en je simkaart te verwijderen uit je telefoon. Na die 15 minuten start je de telefoon met simkaart weer op en kun je gelijk testen of hij nu niet meer vraagt om een simkaart.
Uiteraard is de test die Friesian hierboven aangeeft het beste om te toen. Zo weet je of het aan je simkaart of simkaartlezer ligt. Kun je dat proberen als de reset niet heeft gewerkt?
Groetjes, Tiury
Bedankt voor het antwoord Friesian 🙂. En bedankt RicoK voor je hulp!
Hallo Tiury,
Heel hartelijk dank voor je reactie!! Ik was er erg blij mee. Ook hartelijk dank voor de reset. Opvallend deed mijn mobiel het zonder welke aanpassing verder dan ook, direct weer. Het resetten moet dus effect hebben gehad.
Nu zijn we twee dagen later (excuses nog dat ik wat laat reageer, maar met vijf kinderen onder de vijf houd ik weinig tijd over; des te blijer ben ik met een goedwerkende telefoon ;-)) maar valt het volgende mij op.
De simkaart wordt weer gelezen.
Maar af en toe krijg ik zomaar de melding dat de simkaart niet wordt gelezen. Standaard is dit als ik mijn mobiel na het opladen van de stekker afkoppel. Een keer was het 'zomaar'. Ik herstart mijn mobiel en alles doet het weer goed. Zonder simkaart of batterij te hebben verwijderd.
Mijn vragen
1. Wat heeft het resetten eigenlijk met de simkaart gedaan?
2. Wat denk je dat er aan de hand kan zijn ~ligt het bijvoorbeeld het meest voor de hand dat er iets met mijn simkaartreader is, of is deze simkaart precair?
Helaas heb ik geen mogelijkheid de simkaart zo gauw in een ander passend toestel te plaatsen voor een test. Maar de suggestie van jou, Friesian, was een natuurlijk een heel eenvoudig en goede!
Een hartelijke groet, AMSofie
Heel hartelijk dank voor je reactie!! Ik was er erg blij mee. Ook hartelijk dank voor de reset. Opvallend deed mijn mobiel het zonder welke aanpassing verder dan ook, direct weer. Het resetten moet dus effect hebben gehad.
Nu zijn we twee dagen later (excuses nog dat ik wat laat reageer, maar met vijf kinderen onder de vijf houd ik weinig tijd over; des te blijer ben ik met een goedwerkende telefoon ;-)) maar valt het volgende mij op.
De simkaart wordt weer gelezen.
Maar af en toe krijg ik zomaar de melding dat de simkaart niet wordt gelezen. Standaard is dit als ik mijn mobiel na het opladen van de stekker afkoppel. Een keer was het 'zomaar'. Ik herstart mijn mobiel en alles doet het weer goed. Zonder simkaart of batterij te hebben verwijderd.
Mijn vragen
1. Wat heeft het resetten eigenlijk met de simkaart gedaan?
2. Wat denk je dat er aan de hand kan zijn ~ligt het bijvoorbeeld het meest voor de hand dat er iets met mijn simkaartreader is, of is deze simkaart precair?
Helaas heb ik geen mogelijkheid de simkaart zo gauw in een ander passend toestel te plaatsen voor een test. Maar de suggestie van jou, Friesian, was een natuurlijk een heel eenvoudig en goede!
Een hartelijke groet, AMSofie
Hoi annemariefleur,
Graag gedaan! Wij zijn blij om te horen dat je door de reset verschil merkt. Een reset houdt in dat je simkaart weer opnieuw op het netwerk wordt aangemeld. Als je simkaart niet helemaal goed staat, kan een reset heel handig zijn.
Jammer dat je nog wel de melding zo nu en dan ziet verschijnen. Ik begrijp dat je je simkaart niet kan testen in een andere telefoon. Is het mogelijk om een andere simkaart te testen in je eigen telefoon?
Door zo’n test kunnen we kijken waar het probleem ligt. Nu is het nog lastig te zeggen of het je telefoon of je simkaart is.
Ik hoor het graag van je 😳
Graag gedaan! Wij zijn blij om te horen dat je door de reset verschil merkt. Een reset houdt in dat je simkaart weer opnieuw op het netwerk wordt aangemeld. Als je simkaart niet helemaal goed staat, kan een reset heel handig zijn.
Jammer dat je nog wel de melding zo nu en dan ziet verschijnen. Ik begrijp dat je je simkaart niet kan testen in een andere telefoon. Is het mogelijk om een andere simkaart te testen in je eigen telefoon?
Door zo’n test kunnen we kijken waar het probleem ligt. Nu is het nog lastig te zeggen of het je telefoon of je simkaart is.
Ik hoor het graag van je 😳
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.