.

Beantwoord

Simkaart wordt niet herkend in iPhone 6, wat kan ik nog doen?

  • 15 January 2015
  • 6 reacties
  • 9964 Bekeken

Ik ben recentelijk overgestapt op simyo en had tegelijkertijd ook een nieuwe simlockvrije iPhone 6 gekocht. Nu stopte ik de sim gister, nadat ik hem had geactiveerd, in mijn telefoon en kreeg ik de melding 'geen simkaart'. Vandaag nog eens geprobeerd en hetzelfde probleem. Ook in andere toestellen wordt de sim niet herkend, dus ik denk dat het probleem bij de sim zelf zit. Ook had ik nummerbehoud aangevraagd en die is nog niet doorgevoerd, dus dat kan misschien ook een oorzaak zijn. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Groet,

Yannick
icon

Beste antwoord door Ruud 16 January 2015, 10:36

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi yankat,

Welkom bij Simyo en wat leuk dat je je vraag hier op ons forum stelt:)

Wat vervelend dat je simkaart niet herkend lijkt te worden door je toestel. Om dit zeker te weten kunnen we een paar testjes doen.

Laat ik eerst hiermee beginnen, het is niet heel verstandig je simkaart al in je toestel te plaatsen voordat je nummer is over gezet. Mocht je nieuwe telefoon bij het eerste contact met het netwerk updates installeren of je toestel synchroniseren, kun je hoge buitenbundel kosten krijgen. Je bundels zijn namelijk nog niet geactiveerd voordat je nummer is overgezet.;) Kort gezegd, de simkaart hoort het wel te doen voordat je nummer is overgezet. Alleen je bundels zijn nog niet actief.

Ik heb je gegevens er op nageslagen en de simkaart is juist aangemeld op het netwerk. Heb jij je je nieuwe iPhone al gesynchroniseerd met iTunes? Daarnaast ben ik benieuwd wat voor toestellen je nog geprobeerd hebt en of deze simlockvrij zijn. En welke melding ze gaven?

Zou je ook eens het toestel uit en aan kunnen zetten als de simkaart in het toestel zit? Kun je het hier laten weten als het gelukt is, en wat er uit gekomen is?
Beste Ruud,

Bedankt voor je reactie. Dat van die extra kosten wist ik inderdaad al en was van plan alleen via wifi dingen te doen tot de overstapdatum. Over het synchroniseren met itunes: als ik dat probeer krijg ik binnen itunes ook de melding dat er eerst een simkaart in het toestel geplaatst moet worden, dus dat schijnt niet mogelijk te zijn zonder een werkende sim.

Ik heb de sim ook nog in mijn oude iPhone 4S geprobeerd, maar ook daar volgt geen reactie. Er is ook niet echt sprake van een foutmelding, maar ze zien geen sim. Opnieuw opstarten met de sim in het toestel werkt helaas ook niet, ik blijf bovenin de melding 'geen simkaart' houden.

Groetjes,

Yannick
Reputatie 4
Badge +10
Hoi yankat,

Top dat je hiervan al op de hoogte was. Heel goed dat je je simkaart even in een ander toestel hebt getest. Aangezien je dezelfde melding krijgt in een ander toestel heb ik een nieuwe simkaart toegestuurd. Maandag wordt deze verstuurd. Hopelijk heb je je nieuwe simkaart snel binnen.

Laat je ons het weten?
Ik heb de nieuwe simkaart vandaag binnen gekregen. Alleen moet ik deze nu zien te activeren en volgens de instructies moet ik dan de optie 'Vervangende simkaart activeren' kiezen in het tabblad 'Mijn instellingen & Simkaart'. Het probleem is dat deze optie nergens tussenstaat, alleen 'Vervangende simkaart aanvragen'. Het lijkt me alleen vrij zinloos om alweer een nieuwe aan te vragen als ik er net een heb :)

Groetjes,

Yannick
Negeer mijn vorige reactie maar, de toegestuurde simkaart was al geactiveerd en hij werkt! Bedankt voor de hulp!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi yankat,

Wat goed dat je simkaart nu wél werkt en je er gebruik van kunt maken 😃. Sorry voor het ongemak en ik ben heel blij dat je nu weer bereikbaar bent op je telefoon.

Mocht er nog iets zijn, zie ik je graag terug op het forum 🙂

Reageer