.

Beantwoord

Simkaart wordt niet herkend

  • 9 September 2013
  • 7 reacties
  • 8908 Bekeken

Badge
Goedemiddag, 

Sinds gisteren wordt mijn SIMkaart níet herkend door mijn eigen telefoon, maar wél in de telefoon van mijn man. 
De SIMkaart (ook van Simyo) van mijn man wordt wél herkend in mijn telefoon. Ik heb mijn telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart, en zelfs teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dit had geen resultaat. 

Mijn LG is simlockvrij, en de Simyo SIMkaart (prepaid) heeft het lange tijd wel gedaan, en werkt ook nog in mijn oude Samsung mobiel (geen smartphone). 

Heeft het zin om een nieuwe SIMkaart aan te vragen? 

Groet,
Ruth 
icon

Beste antwoord door Kim 11 September 2013, 12:10

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Als jouw simkaart het wél doet in de telefoon van je man, dan zou dat kunnen betekenen dat de simkaart in orde is.
Heeft ie het voor gisteren wel altijd goed gedaan?
Heb je iets aan de instellingen veranderd?

Misschien kan een moderator een reset doen? Ik noem maar een dwarsstraat....
Badge
Als jouw simkaart het wél doet in de telefoon van je man, dan zou dat kunnen betekenen dat de simkaart in orde is.
Heeft ie het voor gisteren wel altijd goed gedaan?
Heb je iets aan de instellingen veranderd?

Misschien kan een moderator een reset doen? Ik noem maar een dwarsstraat....


Beste Koorelle2, dank voor je reactie. In principe heb ik niets aan mijn instellingen veranderd. Mijn telefoon is wel recent gerepareerd (touchscreen kapot, men liet mij weten dat er niets meer gerepareerd kon worden, dat het waarschijnlijk aan het moederboard lag, maar eenmaal thuis deed-ie 't weer! :)alleen niet met mijn Simkaart...)
De simkaart van mijn man doet het wel in mijn telefoon, dus het toestel is in orde. 

Een reset zou misschien kunnen helpen, maar daar heb ik te weinig verstand van.
Reputatie 4
Badge +8
Beste ruthlammers, tja vreemd hoor, toestel is dus oké, simkaart is oké (want doet het goed in toestel van je man).

Blijft nog steeds dat een reset door een moderator van hier misschien kan helpen.

Daar hoef jij verder niets aan te doen hoor.

Afwachten dus maar.
Badge +6
Goedemiddag, 

Sinds gisteren wordt mijn SIMkaart níet herkend door mijn eigen telefoon, maar wél in de telefoon van mijn man. 
De SIMkaart (ook van Simyo) van mijn man wordt wél herkend in mijn telefoon. Ik heb mijn telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart, en zelfs teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dit had geen resultaat. 

Mijn LG is simlockvrij, en de Simyo SIMkaart (prepaid) heeft het lange tijd wel gedaan, en werkt ook nog in mijn oude Samsung mobiel (geen smartphone). 

Heeft het zin om een nieuwe SIMkaart aan te vragen? 

Groet,
Ruth 


Beste Koorelle2, dank voor je reactie. In principe heb ik niets aan mijn instellingen veranderd. Mijn telefoon is wel recent gerepareerd (touchscreen kapot, men liet mij weten dat er niets meer gerepareerd kon worden, dat het waarschijnlijk aan het moederboard lag, maar eenmaal thuis deed-ie 't weer! :)alleen niet met mijn Simkaart...)
De simkaart van mijn man doet het wel in mijn telefoon, dus het toestel is in orde. 

Een reset zou misschien kunnen helpen, maar daar heb ik te weinig verstand van.


Hoi ruthlammers,

Welkom op het forum! :)

Hmm dat is erg vreemd.

Als ik het goed begrijp doet je simkaart het niet in je eigen toestel, maar wel in het toestel van je man en wordt de simkaart van je man weer wel herkend door je eigen toestel.
Aangezien je simkaart het wel in een ander toestel doet, heeft het geen zin om een vervangende simkaart toe te sturen.

In de trant van 'baat het niet, dan schaadt het niet' zal ik de simkaart wel even een reset geven, maar ik ben bang dat het toch aan je telefoon ligt..

Ik wil je aanraden nadat je dit bericht hebt gelezen je toestel voor 5 minuten uit te zetten en daarna weer aan te zetten, en hopelijk dat je simkaart dan op miraculeuze wijze opeens wel weer herkend wordt 🙂.

@koorelle2 bedankt voor het meedenken! 🙂
Badge
Beste Kim, 

Dank voor je hulp. Ja, je hebt het goed begrepen en vreemd is het zeker. 
Ik zal vanavond mijn smartphone uit en weer aanzetten - heb mijn simkaart nl. nu in mijn oude mobieltje gedaan, zodat ik toch bereikbaar ben. 
Ik laat het nog weten. 

Ruth 
Badge
Beste Kim, 

Dank voor je hulp. Ja, je hebt het goed begrepen en vreemd is het zeker. 
Ik zal vanavond mijn smartphone uit en weer aanzetten - heb mijn simkaart nl. nu in mijn oude mobieltje gedaan, zodat ik toch bereikbaar ben. 
Ik laat het nog weten. 

Ruth 


Het is gelukt! De Simkaart wordt weer herkend en het lijkt erop dat ook een probleem dat ik met mijn SD-kaart had (werd steeds spontaan ontkoppeld) hiermee opgelost is. Keeping fingers crossed. 
Veel dank! 
Badge +6
Het is gelukt! De Simkaart wordt weer herkend en het lijkt erop dat ook een probleem dat ik met mijn SD-kaart had (werd steeds spontaan ontkoppeld) hiermee opgelost is. Keeping fingers crossed. 
Veel dank! 


Hoi ruthlammers,

Ah dat is fijn om te horen! 😃 Het verbaast me wel eerlijk gezegd, maar goed.. 'vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan' 😛

Reageer