.

Beantwoord

Simkaart werkt niet altijd goed, hoe kan het probleem worden verholpen?


af en toe werkt me simkaart niet en als ik dan opnieuw hebt opgestart werkt het weer (kan niet bellen en gebeld worden)...... wat kan ik hier aan doen om het probleem te verhelpen ?
icon

Beste antwoord door Naomi 6 July 2015, 15:56

Bekijk originele reactie

15 reacties

owja de simkaart is een week oud !
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Jos55, welkom op het Simyo forum :)

Op het moment dat je simkaart niet werkt, komt er dan ook een specifieke melding? Heb je op zo’n moment wel bereik of zie je een melding als “geen simkaart”? Heb je dit daarnaast op een bepaalde plek of op meerdere plekken?

Voor de volledigheid heb ik een reset uitgevoerd. Je kunt hiervoor je telefoon uitzetten en daarna weer aandoen. Je simkaart gaat zich zo opnieuw aanmelden op het netwerk. Ook kun je in je telefoon het KPN netwerk selecteren.

Ik hoor graag iets meer informatie van je 🙂 Zo kan ik er specifieker naar kijken.
als de simkaart niet werkt geeft het geen foutmelding aan en als ik dan wil gaan bellen geeft hij aan dat ik geen netwerk hebt... het gebeurd op meerdere plekken ...ik heb inmiddels ook de foon opnieuw opgestart en nu maar even aankijken of het beter gaat alvast bedankt Naomi ...ik kijk het eerst even zo aan kan later nog wel eens proberen om op kpn-netwerk te zetten
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Jos55,

Bedankt voor je reactie.

Hopelijk heeft de reset het probleem met je simkaart verholpen. We wachten je bevindingen af.
het resetten heeft niet geholpen vandaag had ik het weer !
jullie zeggen dat ik dan kpn netwerk kan instellen maar welke moet ik dan hebben kpn 4g internet of kpn internet ? ik heb een samsung galaxy S5 mini
Als je een 4G flex bundel hebt dan KPN 4G.. En als je alleen een 3G bundel hebt dan KPN internet
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Jos55,

Jammer dat het niet heeft geholpen. Als het goed is kun je in je telefoon gaan naar Apps > Instellingen > Netwerkverbindingen > Meer netwerken > Netwerkoperators. Daar kun je het KPN netwerk handmatig selecteren :)
Normaal gesproken zie je daar ook andere netwerken staan zoals Vodafone en T-Mobile. Waar zie je precies "KPN 4g internet" of "KPN internet" staan? Is dat op dezelfde plek onder Netwerkoperators?

Als het probleem zich nog steeds voordoet, kun je dan je simkaart testen in een andere telefoon? Je kunt dit het beste even een tijd testen. Op deze manier kunnen we kijken waar het probleem ligt.
Het netwerk kan wel eens op een bepaalde plaats minder zijn. Doordat je het op verschillende plekken ervaart, lijkt het niet aan het netwerk te liggen.

Hou je ons op de hoogte? :)

@Raytje; bedankt voor je reactie 🙂
Hallo Naomi,
ik heb nu kpn geselecteerd nu even afwachten wat het nu doet.... waar ik KPN internet zie staan is app instellingen mobiele netwerken en dan namen toegangspunten ....als dit niet werk zal ik het is in een ander toestel proberen !
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Jos55,

Bedankt voor je reactie.

Als het onder 'namen toegangspunten' staat dan zijn dat je APN instellingen. Die heb je nodig als je met je simkaart op het internet wilt. Dit heeft verder niets te maken met bellen/gebeld worden.

Onder Mobiele netwerken > netwerkoperators kan je handmatig opzoek gaan naar de beschikbare netwerken. Maar dat heb je al uitgevoerd lees ik 🙂
klopt en de verbinding was weer weg dus ga nu een andere foon proberen kijken of de simkaart nu wel goed blijft
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Jos55,

Zou je ons op de hoogte willen houden? We zijn erg benieuwd waar het nou aan ligt 🙂.

Groetjes, Tiury
de andere foon ging het goed.... vrijdagavond ben ik met me nieuwe foon naar de winkel geweest en ze hebben hem nagekeken (maar niets gevonden) en weer terug gezet naar fabrieksinstellingen en nog wat dingen en tot nu toe gaat het goed geen uitval meer !!! hopelijk blijft het zo ! (miss heeft het in combinatie wel zo gewekt wat ze in de winkel hebben gedaan en de reset van jullie uit ) als het zo blijft Bedankt !!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Jos55,

Fijn dat je ons op de hoogte houdt, bedankt 🙂 Het kan helpen om je telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Je kunt het beste de bereikbaarheid even in de gaten houden en kijken of het echt is opgelost.

We horen graag over een tijdje of je verbinding nog steeds goed is gebleven 🙂
tot nu toe geen problemen meer gehad dus lijkt opgelost !!! bedankt !
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Jos55,

Super om te horen dat het goed is gegaan 😃 Wij zijn daar erg blij om. Ook bedankt voor je terugkoppeling.

Als je nog vragen of opmerkingen hebt, dan weet je ons te vinden op het forum 😉

Reageer