.

Beantwoord

Simkaart werkt niet... Alleen noodoproepen

  • 23 April 2013
  • 6 reacties
  • 4125 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Hallo,

Ik heb een Samsung Galaxy Ace S5830 waarin ik zowel een Hi abonnement als een prepaid simkaart van T-Mobile heb gehad. Nu ik overgestapt ben naar Simyo kan ik met geen mogelijkheid een normale verbinding krijgen. Continu verschijnt de melding "Alleen noodoproepen" in beeld. Ik kan niet smsen, bellen en ook niet op internet. Ik heb ook al een nieuwe Simyo simkaart gekregen van jullie, maar het probleem blijft. Ik begrijp er niets meer van.

Zal het dan misschien toch aan mijn toestel liggen? Ik zie namelijk bij de instellingen van android bij networkoperators diverse providers staan, T-Mobile, Vodafone, en af en toe NL KPN... Maar meestal niet.

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn?
icon

Beste antwoord door Natascha 26 April 2013, 11:28

Bekijk originele reactie

6 reacties

Opmerkelijk iets...

Vandaag had ik de hele dag (ELDERS!) gewoon bereik. Ik kon smsen en bellen, maar niet internetten. Dat internet het niet deed zou mogelijk komen doordat ik de instellingen nog niet goed had staan, maar ik had de hele dag gewoon bereik en zodra ik thuis kwam niet meer! 'Alleen noodoproepen'' stond er alweer in beeld. Opmerkelijk is ook dat andere simkaarten hetzelfde probleem hebben en het af en toe doen, maar het meerendeel van de tijd verschijnt er ''Alleen noodoproepen'' in beeld. Mijn telefoon heeft geen simlock, dus dat kan het absoluut niet zijn. Simkaarten van andere providers hebben het ook altijd gewoon gedaan, zowel prepaid, abonnement als sim only.

Verder is het HEEL opmerkelijk, dat een prepaid sim kaartje van T-Mobile het WEL gewoon doet........ Zou er iets van T-mobile in het systeem staan ofzo? Ik heb de telefoon voorzien van de nieuwste originele firmware en een factory reset gedaan (wipe data en clear cache). Simyo simkaart werkt op geen ENKELE manier...... Zou het mogelijk toch iets met mijn telefoon zijn? .... 😕
Badge +6
Opmerkelijk iets...

Vandaag had ik de hele dag (ELDERS!) gewoon bereik. Ik kon smsen en bellen, maar niet internetten. Dat internet het niet deed zou mogelijk komen doordat ik de instellingen nog niet goed had staan, maar ik had de hele dag gewoon bereik en zodra ik thuis kwam niet meer! 'Alleen noodoproepen'' stond er alweer in beeld. Opmerkelijk is ook dat andere simkaarten hetzelfde probleem hebben en het af en toe doen, maar het meerendeel van de tijd verschijnt er ''Alleen noodoproepen'' in beeld. Mijn telefoon heeft geen simlock, dus dat kan het absoluut niet zijn. Simkaarten van andere providers hebben het ook altijd gewoon gedaan, zowel prepaid, abonnement als sim only.

Verder is het HEEL opmerkelijk, dat een prepaid sim kaartje van T-Mobile het WEL gewoon doet........ Zou er iets van T-mobile in het systeem staan ofzo? Ik heb de telefoon voorzien van de nieuwste originele firmware en een factory reset gedaan (wipe data en clear cache). Simyo simkaart werkt op geen ENKELE manier...... Zou het mogelijk toch iets met mijn telefoon zijn? .... 😕


Hoi Gait,

Ik zie in het systeem dat er gister gebruik is gemaakt van de aansluiting. Is het probleem verholpen hiermee en zo ja hoe heb je dit opgelost?
Hallo,

Ik heb inderdaad wel verbinding gekregen, maar toch blijft continu de verbinding wegvallen en is het niet stabiel. De ene keer doet hij het wel, de andere keer niet. En er komt ook regelmatig in beeld te staan: "Geselecteerd netwerk (NL KPN) niet beschikbaar. Ook niet als ik hem op automatisch netwerk selecteren instel, blijft het probleem zich voordoen.

Om gek van te worden...
Badge +6
Hoi Gait,

Heb je al geprobeerd je simkaart in een ander simlock vrij toestel te plaatsen en te kijken of het probleem aanhoudt?
Op deze manier kan je er achter komen of het aan het toestel of aan de simkaart ligt.
In een ander toestel heb ik gisteren geen verbinding gekregen met simyo en vandaag weer wel.
Ik begrijp er werkleijk iets van...
Gait
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Gait,

Ervaar je met dat andere toestel dezelfde bevindingen?

Groetjes,

Alex

Reageer