.

Vraag

Simkaart werkt even, maar gaat dan uit.

  • 17 September 2012
  • 3 reacties
  • 242 Bekeken

Dag allemaal,

Ik heb een maand geleden een Simyo abonnement aangeschaft. Door de lange duur van het nummerbehoud; wat vandaag is overgezet, gebruik ik het nu pas natuurlijk. In verband met extra kosten etc. Maar zodra ik de telefoon aanzet (Samsung Galaxy Pocket) geeft hij aan verbinding te hebben maar dit verdwijnt vrijwel direct weer. Ik heb de 'Dataverbinding' optie al aan en uitgezet, maar dat lost niks op. Help?!

Mellijn Hoekstra

3 reacties

Badge +2
Beste Merlijn Hoekstra,

Wij verzoeken je ons te voorzien van nadere informatie zodat wij je beter van dienst kunnen zijn. Valt alleen de dataverbinding weg of het gehele bereik? Heb je de juiste internetinstellingen in je toestel staan?

Groetjes,

Arie
Beste Merlijn Hoekstra,

Wij verzoeken je ons te voorzien van nadere informatie zodat wij je beter van dienst kunnen zijn. Valt alleen de dataverbinding weg of het gehele bereik? Heb je de juiste internetinstellingen in je toestel staan?

Groetjes,

Arie


Dag Arie,

Ik heb het probleem in de tussentijd opgelost denk ik. Het gaat hier om een conflict tussen de Wi-fi en de dataverbinding op het netwerk van KPN. Als Wi-fi aanstaat zal hij niet als backup op de dataverbinding overgaan blijkbaar. Aangezien ik op school van de Wi-fi gebruik wil maken maar het niet lukt vanwege een mislukte beveiliging.

Ik weet niet precies waar het aan ligt maar het werkt allemaal als ik de wi-fi uitzet.

Groeten,

Mellijn Hoekstra
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mellijn,

Dit zou eigenlijk wel moeten werken, maar persoonlijk vind ik het niet handig. Omdat een toestel dan zonder dat je het weet gebruik kan maken van het netwerk van je mobiele provider. Stel dat je bijvoorbeeld een aflevering via uitzending gemist bekijkt via het wifi netwerk en het wifi netwerk valt weg, dan zal je toestel tijdens het kijken van de aflevering overschakelen. Je kunt dan veel data verbruiken zonder dat je je hiervan bewust bent.

Groetjes,

Alex

Reageer