.

Beantwoord

Simkaart vervangen. Waar vind ik mijn pin en puk code?


Ik heb enige tijd een vervangende Simkaart besteld voor mijn nieuwe telefoon echter nooit een pin of puk code. Nu heb ik mijn telefoon eindelijk maar kan ik niet inloggen is hier een tijdlimiet aan verbonden.

 

icon

Beste antwoord door Nihad 23 May 2022, 15:25

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 7

Heb je je nieuwe simkaart ooit geactiveerd via je Mijn Simyo? Als je dan toch in je Mijn Simyo bent dan kun je daar de bij de simkaart verstrekte pin- en pukcode vinden.

Ik kan via de site Mijn Simyo- Simkaart niet het nummer vd kaart en soort kaart in toetsen pakt hij niet. Misschien verlooptijd hier van.

Wat er instaat is mijn oude simkaart nummer, sim en puk code

 

Ook niet als je op deze link klikt.

https://mijn.simyo.nl/simkaart-activeren

ziet hem niet

@wimvantongerloo 

Waar is trouwens de simkaart die je al had? 

Past die niet in je nieuwe telefoon? 

Weet niet als die past is een oude Samsung Siii

 

Via een simkaart adapter kun je die passend maken als je dat wilt of je gebruikt de mallen van de nieuwe simkaart. De simkaart wordt geleverd in standaard/micro/nano (3-in-1).

ziet hem niet

Wat zie je niet precies? 

Ik denk @Ray als ik dit topic lees dat de nieuwe simkaart te laat is geactiveerd en dat het daarom voor de topicstarter niet werkt.

(Ik meen dat hiervoor een half jaar geldt) 

Een moderator, medewerker van Simyo @wimvantongerloo zal je denk ik het beste verder kunnen helpen. 

Binnen welk tijd bestek moet deze geactiveerd zijn?

Geduld @wimvantongerloo een moderator zal zeker nog reageren en je verder kunnen helpen omdat die beter in de systemen kan kijken dan wij als behulpzame klant. 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @wimvantongerloo,

 

Bedankt voor je bericht. Om een nieuwe pin en puk code te ontvangen zou je de vervangende simkaart eerst moeten activeren via Mijn Simyo. Je ontvangt vervolgens de codes per mail :). Ook vind je ze dan terug op Mijn Simyo-Instellingen-Simkaart.

 

Groetjes,

 

Nihad

Hoi @wimvantongerloo,

 

Bedankt voor je bericht. Om een nieuwe pin en puk code te ontvangen zou je de vervangende simkaart eerst moeten activeren via Mijn Simyo. Je ontvangt vervolgens de codes per mail :). Ook vind je ze dan terug op Mijn Simyo-Instellingen-Simkaart.

 

Groetjes,

 

Nihad

Dat is nou juist waar @wimvantongerloo vastloopt @Nihad . Hij heeft die optie niet (meer). 

Ik kan via de site Mijn Simyo- Simkaart niet het nummer vd kaart en soort kaart in toetsen pakt hij niet. Misschien verlooptijd hier van.

@Ray ik denk dat @Nihad dit niet gezien heeft. Ik denk dus (nogmaals) dat de tijdfactor speelt. 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @wimvantongerloo

Inmiddels heb ik je vraag beantwoord middels een prive-bericht. 😊
Bedankt voor de scherpe blik @Ray & @Friesian!

Groetjes,
Rutger

Reputatie 7

@Rutger En wat was je antwoord?

Een forum wordt veelal gebruikt om oplossingen te vinden voor problemen. Als een oplossing niet wordt gedeeld ondermijnt dit het forum.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @RicoK,

Daar heb je helemaal gelijk in, het antwoord is dan ook geen geheim: de simkaart was inderdaad al verlopen. Ik heb een nieuwe verstuurt.

Groetjes,
Rutger

@Rutger

Wat is nou precies de tijd die men heeft tussen bestellen, ontvangen en uiteindelijk activeren.

En staat dat ook omschreven in de instructies die bij de simkaart zitten?

 

Reputatie 3
Badge +1

@Ray,

Zodra je de simkaart ontvangt heb je 6 maanden de tijd om deze te activeren. Na deze tijd word de simkaart gedeactiveerd en als het ware "opgeruimd” door onze technische afdeling.

Ik heb nog even voor de zekerheid nagevraagd of deze informatie ook vermeld word in de meegeleverde instructie. Dit is helaas nog niet helemaal duidelijk maar ik neem het in elk geval mee ter feedback!

Groetjes, 
Rutger

 

Reageer