.

Beantwoord

Simkaart verloren in het buitenland. Kan er een nieuwe verstuurd worden naar het buitenland?

  • 28 October 2015
  • 2 reacties
  • 257 Bekeken

Badge +2
Hallo iedereen!

Zoals ik al in de titel heb aangegeven, ben ik mijn simkaart kwijtgeraakt in het buitenland. Bulgarije, om precies te zijn. Ik ben een uitwisselingsstudent dus ik zit hier nog voor een poos. Is het mogelijk om een nieuwe simkaart toegestuurd te krijgen?

Met vriendelijke groet,

Zoran Bogdanovic
icon

Beste antwoord door Scotsman 28 October 2015, 16:35

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik zit ook in het buitenland en heb enige ervaring met Simyo wat dat betreft. Helaas stuurt Simyo alleen maar simkaarten naar een Nederlands adres. Dat hoeft niet je feitelijke woonadres te zijn, een adres van een familielid of goede kennis mag ook. Als je een vervangende simkaart bestelt gaat hij naar dat adres, en de desbetreffende persoon zal hem dan naar jouw adres in Bulgarije moeten doorsturen. Als je vermoedt dat je oude simkaart in verkeerde handen is terecht gekomen, moet je hem op Mijn Simyo even blokkeren. Dan kan niemand er meer mee bellen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Zoran,

Welkom op het Simyo Forum.

Ai, dat is niet makkelijk! Zoals je ziet heb ik het antwoord van Scotsman gemarkeerd. Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Helaas is het voor ons niet mogelijk om een simkaart naar het buitenland te sturen. De weg die Scotsman beschrijft is het juiste pad om te bewandelen. Je kunt het adres aanpassen via Mijn Simyo > Instellingen > Persoonlijke gegevens. Daarna bestel je een simkaart via Instellingen > Simkaart. Overleg even met het thuisfront zodat zij weten dat deze simkaart onderweg is.

Als laatste wil ik je ook aanraden om jouw simkaart via Mijn Simyo te blokkeren. Zo kunnen erg geen kosten gemaakt worden door andere personen. Better safe than sorry 🙂 Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

@Scotsman, bedankt voor de heldere uitleg 🙂 Hier zal jij inderdaad genoeg ervaring mee hebben!

Groetjes,
Angela

Reageer