.

Beantwoord

Simkaart onbruikbaar na foutieve Pincode. Wat moet ik nu doen?

  • 17 February 2016
  • 5 reacties
  • 2255 Bekeken

Badge
Goedemorgen,

Onlangs heb ik 3 keer de verkeerde pincode ingevoerd.
Na het invoeren van de PUK-code kon ik weer een pincode opgeven maar daarna stond op het scherm dat ik opnieuw een PUK-code moest invoeren.
Na een paar keer proberen lukte het ineens helemaal niet meer om een code in te typen op mijn Huawei.
Ik zie wel een scherm met toetsenbord maar ik kan nergens meer op drukken.
Ik heb van alles geprobeerd. heb de Sim ook al in een ander toestel gedaan en dan staat er "onbruikbare sim" op het scherm.
Ook heb ik op MijnSimyo geprobeerd om de sim te blokkeren en daarna te deblokkeren maar niets helpt.
Moet ik nu een nieuwe simkaart aanvragen of is het ook mogelijk om de kaart te resetten o.i.d.?

Alvast bedankt,

mvg, Bonnie
icon

Beste antwoord door Tiury 17 February 2016, 16:57

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bonnie, welkom op het Simyo forum :)

Wat ontzettend vervelend dat je telefoon/simkaart de pin en pukcode niet meer accepteerde. Zeker als de telefoon heeft aangegeven 'onbruikbare simkaart', vrees ik dat de simkaart nu permanent is geblokkeerd. Dit gebeurt automatisch nadat je 8 keer je pukcode verkeerd hebt ingevoerd 😞.

Mijn collega van de telefonische klantenservice heeft jouw simkaart nog proberen te resetten, maar het feit dat je daarna een nieuwe simkaart hebt besteld, denk ik dat dit niet heeft geholpen. De vervangende simkaart ontvang je binnen 2-3 werkdagen. Je hoeft deze enkel te activeren en in je telefoon te stoppen. Je krijgt na het activeren een e-mail met je nieuwe pin en pukcode, zodat je dit géén tweede keer gebeurt!

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi Tiury,

Na het resetten kon ik mijn telefoon nog steeds niet gebruiken, dus ik heb inderdaad een nieuwe simkaart moeten bestellen. Bedankt voor de reactie,

Groetjes Bonnie
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bonnie,

Bedankt voor je snelle reactie 🙂. Laat je het ons wel weten of het gelukt is met de nieuwe simkaart?

Groetjes, Tiury
Mijn simkaart is geblokkeerd doordat ik mijn puk moest invoeren ipv mijn pincode. In de haast zag ik dit niet.
Nu kan ik mijn telefoon niet meer gebruiken. Kunnen jullie dit oplossen??
Reputatie 7
Badge +10
Hoi BDekker,

Wat vervelend dat jouw simkaart geblokkeerd is :(

Heb je de code 10 keer verkeerd ingevoerd? In dat geval is de simkaart helaas volledig geblokkeerd en kunnen wij deze niet meer werkend krijgen. Je kunt dan een vervangende simkaart bestellen via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart. De kosten hiervoor zijn eenmalig € 5,- en worden direct op je factuur gezet of van je beltegoed afgeschreven.

Heb je nog pogingen over? Dan kun je jouw pukcode vinden via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart. Hiermee ontgrendel je de simkaart weer en krijg je de mogelijkheid om een nieuwe pincode aan te maken.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela

Reageer