Skip to main content
Beste,



Als ik iemand probeer te bellen krijg ik de melding dat mijn telefoon om administratieve redenen buiten gebruik is. Op mijn simyo staat dat mijn simkaart geblokkeerd is. Hebben jullie een idee hoe dit komt en hoe dit hersteld kan worden? Op mijn simyo staat dat ik al mijn facturen heb betaald en niet boven mijn bundels zit.



Met vriendelijke groet,

Jorrit Kooreman
Hoi Jorrit Kooreman,



Ik zie dat dit bij jou gekomen is, doordat er veel kosten zijn gemaakt in korte tijd op je aansluiting. Uit veiligheidsoverwegingen wordt je aansluiting dan automatisch geblokkeerd.

Ik zie dat je inmiddels al alles in orde hebt gemaakt om weer aangesloten te worden, en dat dat via de afdeling back office ook al is gebeurd. :)



Werkt alles weer naar wens inmiddels?



Groetjes,

Charlene
Ik ben al jaren gebruiker van simyo. Vanavond ineens tot de zeer onplezierige ontdekking gekomen dat mijn telefoon om "administratieve rederenen" ineens is geblokkeerd. Dat is balen dat dat zonder waarschuwing zomaar wordt gedaan en je dus niets meer kunt doen om dit te voorkomen.

Ik vind het een waardeloos systeem.

Had net bericht gekregen dat ook was overgegaan op andere partij voor creditkaart betalingen. (waarom moest dat nou ineens weer veranderd worden?) Ik dacht dus dat het daaraan zou liggen. Inmiddels dit weer geactiveerd en kan nu nog steeds niet bellen.

Wat moet ik doen???

Graag spoedig antwoord.

Mvgr Esther
Hoi Esthern, welkom op het forum!



Wat vervelend dat je zo'n vervelende ervaring hebt gehad 😞



Ik zie dat je een prepaid aansluiting hebt, waarbij je tegoed op was en het niet automatisch is opgewaardeerd zoals je gewend bent, omdat deze automatische opwaardering net uit het systeem was gehaald (waarover je de e-mail hebt ontvangen), een erg ongelukkige samenloop van omstandigheden dus :eek:



Ik zie dat je vrijdagavond inderdaad opnieuw het automatisch opwaarderen via creditcard hebt geactiveerd en ook hebt opgewaardeerd, dat je daarna nog niet kon bellen, kan komen doordat je even je telefoon uit en aan moest zetten, zodat de simkaart zich opnieuw op het netwerk kon registreren.

Nu zie ik dat er sinds vrijdagavond weer verbruik is geregistreerd, dus ik zou graag willen weten of dit inderdaad de oplossing was? :)



Ik hoor het graag van je!
Ja, telefoon werkt weer normaal. DAnk voor je reactie.

Ik denk dat het systeem traag heeft gereageerd op mijn opwaardering. Normaal krijg ik binnen een paar seconden een sms, dat opwaarderen is gelukt. Ik heb overigens mijn telefoon niet aan/uit hoeven te zetten. Na een uur of zo, werkte hij ineens weer normaal.

Ik ben blij dat alles weer werkt, maar toch vind ik het systeem zoals jullie nu hanteren dat mensen zomaar ineens  plotseling zijn afgesloten NIET goed. Gezzien de overige opmerkingen op het forum ben ik daar niet de enige in.

Kunnen jullie niet eerst een sms-je sturen vóórdat je iemand afsluit en dan ook gelijk de reden opgeven waaróm.

Nu ben je ineens afgesloten en kun je niks, niet bellen en niet internetten, dat is echt waardeloos.

Dus ik hoop dat jullie daar wat aan gaan doen.

Mvgr Esther
Hoi Esthern,



We hadden je niet afgesloten, hoor. Je tegoed was gewoon op. Wij sturen wel een berichtje als je bij €2 komt. Heb je dat deze keer niet gehad? Dat kan dan komen door het uitschakelen van het Automatisch opwaarderen. Daar hebben we een email over gestuurd. Sorry als je daar ongemak van hebt gehad.

Na het opwaarderen is het altijd handig om het toestel even uit en weer aan te zetten. Dan kan de simkaart zich aanmelden, zoals -Kim al aangaf.

Ik hoop dat je de communicatie allemaal wel ontvangen hebt. Het is inderdaad nooit de bedoeling om je voor een verrassing te doen staan.



Groetjes,

Charlene

Reageer