.

Beantwoord

Simkaart nog buikbaar in ander toestel na e-sim installatie?

  • 11 June 2024
  • 2 reacties
  • 31 Bekeken

Om zo snel mogelijk weer bereikbaar te zijn in geval van een defect/vernietiging van met mijn Google Pixel 6A (nu met fysieke simkaart) wil ik graag een reserve smartphone met hetzelfde telefoonnummer. Als ik overstap op een e-sim, blijft dan de betreffende simkaart in een andere (simlockvrije) smartphone bruikbaar? Het is uiteraard niet de bedoeling dat beide toestellen tegelijk ingeschakeld worden; het is uitsluitend voor persoonlijk gebruik als reservetoestel met gelijk telefoonnummer en account. Of kan ik voor mijn account een nieuwe tweede simkaart met hetzelfde telefoonnummer bestellen zonder dat de oude geblokkeerd wordt?

icon

Beste antwoord door Seren 12 June 2024, 13:31

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Nee, dat kan niet bij Simyo, er kan maar een mobiel nummer op 1 apparaat geactiveerd staan @GMvD 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @GMvD,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier over informeert! Helaas ondersteunen wij zoals @J.D.L. aangeeft op dit moment geen duo/multi-sim.

Om even kort uit te leggen wat duo/multi-sim is: Een duo-sim een exacte kopie is van een simkaart, er kan er echter maar één sim tegelijk worden gebruikt. Een multi-sim zijn twee sims die tegelijk bereikbaar zijn en data gebruiken uit het zelfde abonnement (bijvoorbeeld voor een iPhone en Apple Watch, waarop je met hetzelfde nummer gebeld kan worden). 

Heel erg bedankt voor je hulp @J.D.L.!

Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag! 

Groetjes,
Seren

Reageer