Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Simkaart niet op tijd geactiveerd


Badge
  • Startend Simyaan
  • 10 reacties
Mijn man heeft sim only besteld en op 14 mrt zou zijn huidige mobiele nummer worden overgezet. Door omstandigheden heeft hij zijn simkaart niet de dag van tevoren geactiveerd. Nu wij dit een paar dagen later alsnog proberen te doen kan hij niet inloggen met zijn tijdelijke nummer en wachtwoord. Kortom hij kan dus nu niets doen om de zaak werkend te krijgen. Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Dries 19 maart 2014, 12:47

Hoi Josej,



Dat werkt inderdaad niet. Als het nummer is overgenomen, dan bestaat het tijdelijke nummer niet meer 🙂 Je man kan dus inloggen met het behouden telefoonnummer. Zou je willen laten weten of dat is gelukt?





@Thieu, Welkom op het forum :)



Ik zie dat je hier dezelfde vraag hebt gesteld. Ik wil je vragen om in de toekomst maar op één plek in het forum je vraag te stellen. Ik zal het doorverwezen topic sluiten. Op deze manier houden we het forum overzichtelijk en gebruiksvriendelijk.



Ik zie in onze gegevens terug dat je een vervangende nano simkaart hebt besteld op 13-03-2014. Deze is op opgestuurd, maar niet aangekomen 😞 Je kunt het beste nog een keer een nano-simkaart bestellen. Ik vergoed nu nogmaals €5,- voor je, want was al wel een keer gebeurd. Zou je willen laten weten als je de nieuwe nano-simkaart hebt ontvangen?
Bekijk originele reactie

16 reacties

Badge
Ik heb 12 maart een simkaart besteld. Een foute en geannuleerd. Contact gehad 13 maart met deklantenservice. Met het verzoek een nanokaart op te sturen. Waarschijnlijk was de 1ebestelling al onderweg. Maar niet getreurt meteen de juiste: een nanokaart besteld online. Deze zou ook verstuurd worden. Helaasnog niets ontvagen en de 1e bestelling is ook niet geannuleerd en beltegoed teruggestort. Mijn nieuwe iphone5 is vandaag binnen gekomen maar helaas is bellen niet mogelijk. Graag uw reactie
Badge
Denk dat dit een vraag van een andere orde is. Wij hebben zelf te laat actie genomen en willen dat herstellen.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Josej,

Dat werkt inderdaad niet. Als het nummer is overgenomen, dan bestaat het tijdelijke nummer niet meer 🙂 Je man kan dus inloggen met het behouden telefoonnummer. Zou je willen laten weten of dat is gelukt?


@Thieu, Welkom op het forum :)

Ik zie dat je hier dezelfde vraag hebt gesteld. Ik wil je vragen om in de toekomst maar op één plek in het forum je vraag te stellen. Ik zal het doorverwezen topic sluiten. Op deze manier houden we het forum overzichtelijk en gebruiksvriendelijk.

Ik zie in onze gegevens terug dat je een vervangende nano simkaart hebt besteld op 13-03-2014. Deze is op opgestuurd, maar niet aangekomen 😞 Je kunt het beste nog een keer een nano-simkaart bestellen. Ik vergoed nu nogmaals €5,- voor je, want was al wel een keer gebeurd. Zou je willen laten weten als je de nieuwe nano-simkaart hebt ontvangen?
Badge
Dank je voor je antwoord. Zojuist online wederom een nanokaart besteld.
Hoop dat hij snel arriveerd.
De fee ontvangen op 14 maart. Sorry dat ik dit niet had opgemerkt.
Hartelijke groet,Thieu
Badge
We zijn helemaal blij! We hadden het zelf kunnen bedenken..........een kind kan de was doen! Dank!
Reputatie 5
Badge +11
Hi Thieu en Josej,

Dank jullie wel voor de terugkoppeling! 😮
Badge
Nanokaart ontvangen. Daarvoor dank deze geactiveerd
Daarna in iphone5s geplaatst en pincode ingegeven die ik kreeg na activatie
Telefoon geinstalleerd maar bellen gaat niet. Wat te doen?
Badge
Zojuist geconstateerd dat het simkaartnummer die ik geactiveerd hebt niet hetzelde is als het simkaartnummer in mijn mail die ik na actvitatie meteen ontving. Vreemd vind ik. Nu heb ik een simkaart maar geen bijpassend persoonlijke code en puckcode. Kan nu niet meer bellen. Heel vervelend graag snel een oplossing
Badge
Na nader onderzoek geeft de telefoon aan bij info netwerk: simkaart niet geproviseerd. Kaartnummer van de activatie is XXXXXX64 met daarna melding van bijbehorende pincode. Zoals u kunt zien geheel anders dan op mijn.simyo
Reputatie 5
Badge +11
Hi Thieu,

Je hebt je nieuwste simkaart proberen te activeren, maar had de verkeerd bestelde simkaart (XXXXXX86) nog niet geactiveerd. Je had ze dus eigenlijk allebei na elkaar moeten activeren.
Ik zie in je gegevens dat je vanmorgen ook al even telefonisch contact hebt gehad met onze klantenservice. Onze IT'ers gaan nu je nanosim koppelen aan je aansluiting. Je krijgt zometeen ook een nieuw mailtje met een pin- en pukcode.
Ik reset je verbinding, vanaf 12.45u vandaag werkt alles zoals het zou moeten werken :D

Kun je laten weten of het werkt?
Badge
Hoi Ernst,

Mijn telefoon kan weer bellen en smsen.:)
Dank je wel
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Ernst,

Mijn telefoon kan weer bellen en smsen.:)
Dank je wel


Geen dank! 😮
Badge
Nanokaart
Graag zou ik willen weten of jullie de simkaart retour hebben ontvangen. Zo ja zou ik graag de aankoopprijs retour krijgen zoals eerder toegezegd. In totaal heb ik 3 keer betaald en 1 maal retour ontvangen

Alvast hartelijk dank
Thieu
Reputatie 5
Badge +11
Nanokaart
Graag zou ik willen weten of jullie de simkaart retour hebben ontvangen. Zo ja zou ik graag de aankoopprijs retour krijgen zoals eerder toegezegd. In totaal heb ik 3 keer betaald en 1 maal retour ontvangen

Alvast hartelijk dank
Thieu


Hi Thieu,

Je krijgt per direct de andere €5 terug 😮

oude simkaart weggegooid maar moet hem nog een maand gebruiken

Reputatie 6
Badge +4

Hoi serbon74,

Dat is niet zo handig! :zipper_mouth:

Als je inlogt op Mijn Simyo, dan vind je onder het kopje Instellingen Simkaart de mogelijkheid terug om een vervangende simkaart te bestellen. 

Heb je hier nog vragen over? :blush:

Groetjes, 
Bas

Reageer