.

Beantwoord

Simkaart niet juist geactiveerd?

  • 8 May 2013
  • 6 reacties
  • 351 Bekeken

Beste meneer, mevrouw,

Vandaag heb ik een simkaart ontvangen van een Sim Only abonnement. Na activatie op de website heb ik het simkaartje in de telefoon gestopt (een iPhone 3) en de carrier data hiervan geüpdate via iTunes. De telefoon blijft echter 'No service' weergeven. Elke keer als ik de telefoon reboot en ik de simkaart unlock staat er dat de simkaart geactiveerd wordt en dat dit even kan duren, maar het gebeurt dus niet. Ik heb het kaartje ook in een HTC HD2 geprobeerd: ook daarmee krijg ik geen ontvangst. Ik denk dus dat de activatie niet helemaal goed is verlopen.

Mijn tweede vraag is waarom er in mijn account staat dat ik nog maar 77 van de 100 belminuten heb terwijl ik nog niet gebeld heb. Door data kan het ook niet komen lijkt me, want ik heb 3G en mobiele data op de telefoon direct uitgezet.

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,
Arjen
icon

Beste antwoord door de leon 9 May 2013, 18:53

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi arjenw,

Ik kan alleen vraag 2 beantwoorden.

Het aantal minuten/sms'jes binnen je abonnement is in de eerste maand anders. Afhankelijk van de datum waarop je abonnement ingaat, betaal je een evenredig deel van je abonnementskosten en krijg je een evenredig deel van het aantal minuten/sms'jes.Voorbeeld: als je abonnement halverwege de maand ingaat, ontvang je de helft van de minuten/sms'jes en betaal je de helft van de abonnementskosten
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dus dat de activatie niet helemaal goed is verlopen.



Wat betreft je eerste vraag: om de zoveel tijd uit- en aanzetten. Even blijven proberen. Mogelijk is er tijdelijk sprake geweest van een vertraging bij het activeren van de Simcards.

Laat even weten of het gelukt is.;)
Hoi arjenw,

Ik kan alleen vraag 2 beantwoorden.

Het aantal minuten/sms'jes binnen je abonnement is in de eerste maand anders. Afhankelijk van de datum waarop je abonnement ingaat, betaal je een evenredig deel van je abonnementskosten en krijg je een evenredig deel van het aantal minuten/sms'jes.Voorbeeld: als je abonnement halverwege de maand ingaat, ontvang je de helft van de minuten/sms'jes en betaal je de helft van de abonnementskosten

Oké, duidelijk, dank je!
Ik denk dus dat de activatie niet helemaal goed is verlopen.



Wat betreft je eerste vraag: om de zoveel tijd uit- en aanzetten. Even blijven proberen. Mogelijk is er tijdelijk sprake geweest van een vertraging bij het activeren van de Simcards.

Laat even weten of het gelukt is.;)

Je had gelijk! Hij stond vandaag nog steeds op 'no service', maar na de telefoon nog eens opnieuw te starten activeerde de simkaart plotseling wel. Bedankt voor de tip!
Reputatie 7
Badge +9
Graag gedaan. Veel plezier met bellen. Fijn, dat je het nog even bent komen melden.
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor de hulp de leon!

@arjenw. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex

Reageer