.

Vraag

Simkaart niet geschikt voor oude toestellen?

  • 3 October 2021
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

Ik heb zojuist een prepaid kaart in een oude Sony-Ericsson gestopt. Het tst blijft aangeven dat de kaart geblokkeerd is. In de simyo-app staat alles op actief! Kan deze kaart wel in een ouder toestel? 


3 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @TonenCharlie 

Goed dat je even cotact opneemt en welkom op het Simyo Forum! 

Wat gek dat je simkaart niet werkt. Zou je voor mij de simkaart even in een ander toestel willen uit proberen? Zo kunnen we gelijk zien of het aan het toestel of aan de simkaart ligt. Als vervolgens je simkaart het ook niet in een ander toestel doet, dan mag je even een prive bericht via deze link sturen. Dan kijken we daar samen even naar je aansluiting en voeren we de nodige acties uit.

We horen graag van je!

Groetjes,

Veerle
 

Hoi @TonenCharlie  

Omdat het een oude Sony Ericsson betreft denk ik in de richting dat mogelijk de telefoon niet simlockvrij is. Om dat uit te sluiten als mogelijkheid zou ik ook even een telefoonspeziaalzaak bezoeken voor onderzoek.

https://www.simyo.nl/blog/sony-ericsson/

Reputatie 6
Badge +6

Hoi TonenCharlie,

Welkom op ons forum!

Nog even een aanvulling op het bovenstaande: tegenwoordig zijn simkaarten een fractie van een millimeter dunner dan in het verleden waardoor oudere toestellen de simkaart niet goed pakken. Dit zou ook nog het probleem kunnen zijn! In dat geval is het op te lossen door een stukje plakband (of twee) op de achterkant van de simkaart te plakken zodat deze iets dikker wordt en goed contact maakt met het toestel. 

Laat je ons weten of de simkaart het doet in een ander toestel en of het toestel simlockvrij is of niet? 

Groetjes,
Bas

Reageer