.

Beantwoord

Simkaart niet aangekomen, hoe nu verder?

  • 29 August 2023
  • 10 reacties
  • 68 Bekeken

  • Beginner
  • 5 reacties

Ik heb op 12 juli een simkaart aangevraagd. Ik ga op vakantie, kom terug en de simkaart is niet aangekomen. Kijk overal, vraag de buren etc. De simkaart is simpelweg niet aangekomen.

Nu zit alles in de Simyo app vast. Ik kan geen nieuwe simkaart aanvragen (de tijd die ik hiermee bezig ben is de 5 euro niet waard) omdat de oude reeds onderweg is. Verder geeft de app op mijn telefoon de hele tijd bij het inloggen aan dat de telefoon niet geschikt is voor e-sim, waardoor ik alles per laptop moet doen. Als ik 08008007 bel krijg ik nooit iemand aan de lijn (duurt meer dan 10 min waarna ik opgeef). Dus moet alles via dit forum.

Ok, Simyo mag dan goedkoop zijn, maar dit moet wel sneller en makkelijker kunnen. Hoe moet ik dit oplossen? 

icon

Beste antwoord door Seren 29 August 2023, 13:21

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @GVS,

Bedankt voor je bericht. Oei wat vervelend dat jouw simkaart niet is aangekomen. Excuses voor dit ongemak!

Ik heb bij deze gelijk (kosteloos) een nieuwe vervangende simkaart voor je aangevraagd. Deze zal als het goed is binnen twee werkdagen op je deurmat liggen. Zou je mij van een update kunnen voorzien in dit topic wanneer je simkaart is aangekomen? 😊

Groetjes,
Seren

Hi Seren, 

Dank. Hij is aangekomen. Ik heb hem geïnstalleerd en de pincode gebruikt. Op de Simyo app heb ik alles aangezet en ook een internetbundel gekocht. 

Echter, nog steeds geen connectie (gsm en internet). Ik log weer in op simyo, maar geen duidelijkheid waar het aan ligt. Wat moet ik nu doen? 

groet

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @GVS,

Bedankt voor je reactie. Fijn dat je de simkaart nu wel hebt ontvangen! Wel balen om te zien dat je geen bereik hebt. 

Zojuist heb ik een reset uitgevoerd op de simkaart zodat deze zich opnieuw kan aanmelden op het netwerk. Zou je het toestel voor 10 minuten kunnen uitschakelen zodat de reset kan voltooien? Ik hoor graag of je hierna wel bereik hebt. Zo niet, dan ben ik benieuwd welke melding je precies te zien krijgt waar je normaal gesproken 4G moet zien staan. 

Groetjes,
Amy

Ok ik ga hem uitzetten voor minimaal 10 minuten en laat je weten of dit werkt. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @GVS,

Bedankt voor je reactie. Wij horen het graag van je! :)

Groetjes,
Roeqajja

helaas, werkt nog steeds niet. Ruim een uur uitgezet. Ook de netwerkselectie gecheckt. Simyo staat er tussen (als je handmatig selecteert), maar connect niet. 

wat moet ik nu doen? 

het werkt nu om te bellen, maar 4G nog steeds niet. Ik heb de data instellingen gecheckt alles staat op automatic en aan en roaming. Maar het werkt nog steeds niet. 

Kan je checken wat er mis is? 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @GVS,

Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat het bellen werkt! Nu het internet nog :).

Zou je je internet handmatig in kunnen stellen via onze Toestelhulp? Je kiest hier dan voor iOS of Android. Zodra dit is gelukt kun je je telefoon opnieuw opstarten. Ik hoor dan graag van je of dit heeft geholpen!

Groetjes,
Roeqajja

Deze toestelhulp geeft alleen maar aan data ik data en roaming aan moet hebben. Dit had ik al aanstaan. Het werkt echter nog steeds niet. Op ieder andere simkaart in binnen en buitenland (vakantie sim etc.) werkt het echter meteen. Ik geef het tot eind deze week om dit op te lossen. Anders ga ik maar weer over naar een andere provider. Ik heb nu al weken met werk etc. constant moeten hoppen tussen wifi hier en daar. Dit is erg lastig en een beetje genant (mensen kunnen me niet bereiken etc.). Ik moet verder 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @GVS,

Bedankt voor je reactie. Ik zie dat ik je de verkeerde link heb gestuurd, mijn excuses hiervoor! Hierbij de juiste link om je internet handmatig in te stellen in je telefoon. Laat je het nog even weten of dit heeft geholpen?

Groetjes,
Roeqajja

Reageer