Skip to main content
Dag allemaal,



Ik heb voor mijn moeder een abonnement bij Simyo afgesloten met nummerbehoud. Bij een volgend bezoek gaf ze me de stapel Simyobrieven en las ik dat de Simkaart geactiveerd had moeten worden voor het overzetten van het nummer. Toen ik dat las was het nummer al overgezet - en de kaart was uiteraard nog niet geactiveerd.



Ik heb via een omweg uiteindelijk toch de kaart geactiveerd, kunnen inloggen op MijnSimyo met het nieuwe nummer en op die manier de PIN-code opgezocht. Maar toen ik de Simyokaart in de telefoon deed, werd de pincode (zoals vermeld op MijnSimyo) niet herkend.



Enig idee wat hier kan zijn misgegaan? In de brief stond namelijk niet vermeld wat er fout zou gaan als de simkaart niet voor de nummeroverzetting geactiveerd zou worden.



Alvast bedankt!

Groet
Hoi Niké,



Welkom op ons forum, wat leuk dat je je vraag hier stelt.:)



De stappen die je hebt doorlopen kloppen. Het is ook niet erg als je je simkaart pas activeert nadat het nummerbehoud heeft plaats gevonden. Met die melding probeert Simyo te voorkomen dat klanten de simkaart activeren op de dag van nummerbehoud. Dan gaat er vaak wel iets mis;) En als je simkaart al actief is voordat je nummer wordt over gezet, kun je direct aan de slag. Dat is wat gebruikers het liefste hebben.



Uiteindelijk heb jij nu een actieve simkaart. Wat is de melding die je krijgt als je de pincode van de simkaart invoert? Is het niet de pincode van het toestel waarom gevraagd wordt?



Om te testen of de code klopt kun je even de simkaart in een ander toestel testen. En dan de pincode invoeren. Kun je mij laten weten of dat heeft geholpen?

Reageer